-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Cobra-hilsen til Shelby
Carroll Shelby fikk dessverre ikke oppleve at hans Cobra var "Featured Marque" på årets Pebble Beach. En spesiell 850-hester GT500 ble bygget for å hedre sportsvognlegenden.
Hvert år velger Pebble Beach-arrangørene et (eller to) legendariske bilmerker som «Featured Marque». Det betyr masse oppmerksomhet, og som regel et display man ikke har sett make til før, og kanskje aldri vil få se igjen.
Årets utvalgte var dels for å feire Cobra 50 år, men det ble jo selvfølgelig også en ekstra hyllest til Carroll Shelby som døde i mai, 89 år gammel.
Blant alle Cobraene på plenen, den første AC som kom under hans behandling, den første konkurransebilen, velkjente spesialmodeller som dragster-spesialen Dragonsnake og produksjonsbiler fra hele Cobra-historien, fant man også en spesialhilsen til Shelby.
Sammen med Shelby American, Ford Racing og andre hadde de som kalte seg «Friends of Carroll Shelby» satt sammen en helt spesiell 2013 Shelby GT Cobra.
Den hadde bredt karosserisett som du kan kjøpe fra Shelby American, den hadde de klassiske fargene, Guardsman Blå med Wimbledon Hvite striper, og det den virkelig hadde var en helt spesiell motor.
De hadde tatt den «vanlige» 662-hesters V8-motoren som sitter i den 500 GT som selges i dag. På toppen av den hadde de lagt en Whipple kompressor fra Ford Racing og hentet ut 850 hk.
20 x 13 felger bak med skikkelig brede dekk sørger for at kreftene vil kunne overføres til underlaget.
Bilen viste sitt potensiale under det Rolex-arrangerte Motorsports Reunion på Monterey, men der viste det seg også at det var enda en hilsen til Shelby.
Det var Edsel Ford II som presenterte bilen, og han kunne samtidig fortelle at nå ville utviklingsingeniørene hos Ford bli minnet om Carroll Shelby hver eneste dag.
Den lange gata som går tvers igjennom Fords store produktutviklingssenter i Dearborn og frem til prøvebanen, er nå døpt til Carroll Shelby Way.
Selv 88 år gammel brukte Shelby mer enn 5 timer en dag på virkelig å hardkjøre en ny generasjon Mustanger på prøvebanen i Arizona, fortale Edsel Ford.
«Han vil være inspirasjonen for Fords muskelbiler i mange år fremover», ble det lovet.