-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Muskelbiler på gang fra Ford:
Mondeo ST220
Ford har på de siste internasjonale bilmesser vist frem muskuløse konsepter basert på Mondeo og Focus. Nå settes de i produksjon og kommer snart hit til landet.
Tre varianter
ST220 blir toppmodellen i den nye Mondeo-serien. Den kombinerer nye Mondeos flotte kjøreegenskaper med solide krefter. Bilen blir tilgjengelig i tre utgaver, som 4- og 5-dørs samt stasjonsvogn. Eksklusive detaljer i både eksteriør og interiør skiller den fra øvrige familiemedlemmer.
Under panseret sitter en Duratec ST 3,0-liters V6 motor med 24-ventilers teknikk som yter 220hk. Den flytter Mondeo ST220 fra 0 til 100 km/t på 7,4 sekunder og gir en toppfart på 243 km/t. Maks dreiemoment er 275Nm ved 4.750 omdreininger. Bilen er utstyrt med doble eksosrør i rustfritt stål og mye er gjort med innsuget for å gi den skikkelig gromlyd, noe som var en av detaljene jeg satte stor pris på hos forgjengeren ST200.
Akkurat passe heftig
Mye er gjort for at understellet skal stå i stil med bilens ytelser. Sammenlignet med en vanlig Mondeo er den senket med 15mm, men Ford legger vekt på at den likevel skal være behagelig å kjøre på rufsete underlag. Bakkekontakten skjer gjennom fire Pirelli dekk i dimensjon 225/40 R18 montert på 18-tommers lettmetallfelger.
I kupeen finner du en blanding av sport og eleganse. Recaro-stoler med lærtekk er standard fremme. Spesialdesignede instrumenter er slik du forventer at de skal være i en sporty bil. Fords anerkjente Intelligent Protection System ivaretar sikkerheten for fører og passasjerer. Du kan velge mellom tre alternative interiørfarger, helsort, sort/rødt og sort/grått.
Mellom fangerne, langs hele sidene av Mondeo ST220, løper diskret sideskjørt. Sammen med frontvingen er disse med på å bedre bilens aerodynamikk og gir den det spesielle utseendet. Det samme gjelder utformingen av grillen.
Jan Johansson i Ford Motor Norge forteller at bilen kommer hit i løpet av første halvår 2002. Prisen er foreløpig ikke fastsatt, men regn med et sted i overkant av en halv million. Selv om det er mye å velge mellom i det prisleiet, tipper jeg at Mondeo ST220 blir en av mine absolutte favoritter, og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med bilen i løpet av våren.