-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ford pusser opp Mustang
Den europeiske utgaven av Ford Mustang får et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger.
Ford tok en avgjørelse om å markedsføre Mustang i Europa ved forrige generasjonsskifte, og det har de ikke angret på. Nesten 30.000 biler har funnet veien til europeiske eiere, snaue hundre av dem i Norge.
Men interessen for klassiske Mustang er også svært høy – de siste to årene er det importert rundt 200 biler, de fleste ti år og eldre.
Foran 2018-modellskiftet foretar Ford en facelift og tekniske oppgraderinger av Mustang som inkluderer oppdaterte motorer og chassis, samt nytt utstyr på komfort- og sikkerhetsfronten.
De kosmetiske endringene skal du nok kjenne bilen ganske inngående for å oppdage, men kundene vil nok sette pris på LED-teknologi i hovedlykter, blinklys og baklyktene som likevel beholder Mustangs karakteristiske utforming.
Større muligheter for individualisering kommer, inklusiv nye lakkfarger og et utvalg 19-tommers felger med forskjellig karakter.
Interiøret gir ifølge Ford mer premium-følelse med mykere materialer, håndsøm og aluminium-finish.
Man kan også velge en «Carbon Sport» interiørpakke med Alcantara i dører, ventilerte og oppvarmede seter i skinn / Alcantara og karbonfiber innramming av dashbordet.
Mustang selges i Europa med to alternative motorer, en V8 og en rekkefirer. Førstnevnte får økt effekt fra de opprinnelige 421 hk til 450. I tilfelle 2,3-literen er situasjonen omvendt – den går fra 317 i dagens utgave til 290 hester.
Sannsynlig kompenseres dette av økt dreiemoment, for Ford lover en enda bedre kjøreopplevelse grunnet en overboost-funksjon som trer i kraft ved kraftig akselerasjon.
Begge motorene leveres i kombinasjon med en nyutviklet 10-trinns automatkasse som påvirker så vel akselerasjon som forbruk i positiv retning. 2,3-literen kan også kombineres med 6-trinns manuell kasse.
Blant nye elektroniske hjelpemidler nevner Ford nødbrems med fotgjengergjenkjenning, adaptiv cruise-kontroll, avstandsvarsling og tretthetsvarsling i tillegg til aktiv styring når man kjører i oppmerkede felt.
Leveringen av nye Mustangs starter i 2018.