Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018
Ford Mustang 2018

Ford pusser opp Mustang

Den europeiske utgaven av Ford Mustang får et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger.

Publisert Sist oppdatert

Ford tok en avgjørelse om å markedsføre Mustang i Europa ved forrige generasjonsskifte, og det har de ikke angret på. Nesten 30.000 biler har funnet veien til europeiske eiere, snaue hundre av dem i Norge.

Men interessen for klassiske Mustang er også svært høy – de siste to årene er det importert rundt 200 biler, de fleste ti år og eldre.

Foran 2018-modellskiftet foretar Ford en facelift og tekniske oppgraderinger av Mustang som inkluderer oppdaterte motorer og chassis, samt nytt utstyr på komfort- og sikkerhetsfronten.

De kosmetiske endringene skal du nok kjenne bilen ganske inngående for å oppdage, men kundene vil nok sette pris på LED-teknologi i hovedlykter, blinklys og baklyktene som likevel beholder Mustangs karakteristiske utforming.

Større muligheter for individualisering kommer, inklusiv nye lakkfarger og et utvalg 19-tommers felger med forskjellig karakter.

Interiøret gir ifølge Ford mer premium-følelse med mykere materialer, håndsøm og aluminium-finish.

Man kan også velge en «Carbon Sport» interiørpakke med Alcantara i dører, ventilerte og oppvarmede seter i skinn / Alcantara og karbonfiber innramming av dashbordet.

Mustang selges i Europa med to alternative motorer, en V8 og en rekkefirer. Førstnevnte får økt effekt fra de opprinnelige 421 hk til 450. I tilfelle 2,3-literen er situasjonen omvendt – den går fra 317 i dagens utgave til 290 hester.

Sannsynlig kompenseres dette av økt dreiemoment, for Ford lover en enda bedre kjøreopplevelse grunnet en overboost-funksjon som trer i kraft ved kraftig akselerasjon.

Begge motorene leveres i kombinasjon med en nyutviklet 10-trinns automatkasse som påvirker så vel akselerasjon som forbruk i positiv retning. 2,3-literen kan også kombineres med 6-trinns manuell kasse.

Blant nye elektroniske hjelpemidler nevner Ford nødbrems med fotgjengergjenkjenning, adaptiv cruise-kontroll, avstandsvarsling og tretthetsvarsling i tillegg til aktiv styring når man kjører i oppmerkede felt.

Leveringen av nye Mustangs starter i 2018.

Powered by Labrador CMS