-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ford klar med ladbar Kuga
Ford er klar med en ny generasjon Kuga. Leveringene starter på nyåret, men prisene er klare nå.
Med en elektrisk rekkevidde på inntil 56 km, et romslig bagasjerom på 510 liter, praktiske løsninger og en rekke avanserte teknologier, ligger det meste til rette for at den nye Ford Kuga kan bli interessant i det norske markedet.
– Vi er svært fornøyd med å kunne tilby nye Kuga ladbar hybrid i Norge. Rekkevidde målt etter den nye WLTP syklusen er opptil 56 km ved kombinert kjøring og hele 68 km ved bykjøring. Det betyr at de aller fleste kan kjøre denne elegante og svært romslige SUV-en helelektrisk med nullutslipp i hverdagen, sier adm. direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.
Prisene starter på 415.500 kroner.
For det beløpet får du en forhjulsdrevet Kuga Tinanium plug-in hybrid som ifølge importøren er velutstyrt med bl.a. 18-tommers felger, oppvarmet frontrute, navigasjon, justerbare bakseter og filskiftevarsler med kantoppdagelse.
Ønsker du den mer sportslige varianten Kuga ST-Line med blant LED hovedlys, lydanlegg fra B&O og 12,3’ instrumentpanel øker prisen med 40.000 kroner.
Toppmodellen, Kuga Vignale med blant annet blendefrie LED hovedlys, head-up display, handsfree bakluke og skinnseter som standard, koster fra kr 488.500 kroner.
– Dette er meget konkurransedyktige priser for en SUV som både er lekker å se på, har lang elektrisk rekkevidde, opptil 510 liter bagasjeplass og er spekket med fleksible løsninger og nye førerassistanseteknologier, sier Berg.
Nye Ford Kuga ladbar hybrid har en drivlinje hvor en elektrisk motor sammen med en 2,5-liters bensinmotor leverer hele 225 hk. Blandet forbruk basert på WLTP er estimert til 0,14 l/mil, med et CO2 utslipp på 32 g/km.
Sjåføren kan selv styre når bilen skal kjøre elektrisk, og evt. sørge for strøm på batteriene før man skal inn i en utslippsfri sone. Dette gjøres ved hjelp av kjøremodusene EV Auto, EV Now, EV Later og EV Charge.
Nye Kuga vil også bli tilgjengelig som EcoBlue mild hybrid, EcoBlue diesel med firehjulstrekk og senere som konvensjonell hybrid slik at kundene kan velge det som passer best for deres ønsker og behov.
Den nye mellomstore SUV-en er 44 mm bredere og 89 mm lengre enn den utgående modellen. Akselavstanden har økt med 20 mm.
Den bakre seteraden kan skyves frem og tilbake. I bakerste posisjon gir dette ifølge Ford den beste benplassen i klassen. Ved å skyve setene til fremste posisjon får du 67 liter ekstra plass i bagasjerommet. Oppvarmede seter er for første gang i Kuga tilgjengelig også for baksetepassasjerene.
Bestselgerne blant SUV-ene i Norge er ifølge OFV enten hybride, som RAV4 og Outlander, eller elektriske som e-tron, Kona og i-Pace, så Ford-organisasjonen er nok meget fornøyd med å få et ladbart alternativ på programmet.
De første bilene vil ankomme Norge tidlig neste år. De kan imidlertid bestilles allerede nå.