-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mer synlig Ka
Ford er mer uvøren når det gjelder kamuflasjen til Ka enn tidligere. Dermed kan vi avsløre at den heldigvis får et utseende som skiller seg markant fra forgjengeren.
Allerede i fjor høst presenterte vi de første bilder av en GODT KAMUFLERT KA. Den hadde et utseende som selv ikke de største patrioter kunne kalle som vakkert.
Nå kan vi servere ferske bilder tatt i området rundt Fords hovedkvarter i Köln av våre spionfotografer. De viser en lett maskert småbil. Basert på informasjon fra pålitelig hold og tidligere spionbilder har Carparazzi også arbeidet seg frem til en datamanipulert illustrasjon av bilen.
Meld deg på nyhetsbrev og motta daglige bilnyheter!
Familielikhet
Den får et utseende som tydelig viser familietilhørigheten til nyere Ford-modeller som Focus og den kommende Fiesta, og ikke minst konseptbilen Verve som har opptrådt i forskjellige karosseriformer.
Allerede våren 2005 begynte planleggingen av en ny Ka å materialisere seg etter samtaler mellom toppsjefene hos Fiat og Ford.
Ka blir en nær slektning av Fiat 500, men Fiat var allerede godt i gang med sin prosess da Ford kastet seg på lasset. Det er årsaken til at Ka fortsatt er under testing mens 500 har vært på markedet snart et år.
Polskbygd
De to modellene skal produseres side om side ved Fiat-fabrikken i Tychy i Polen.
De samme motorene som tilbys i 500 vil også bli tilgjengelige i Ka – bensinmotorer på 1,2 liter / 69 hk og 1,4 liter / 100 hk samt en 1,3-liters Multijet diesel med partikkelfilter som yter 75 hk. Samtlige motorer er klare for Euro 5-krav som innføres i 2011.
Den opprinnelige Ka ble først presentert i 1996, så det er på høy tid med en mer moderne utgave av småbilen. Høstens Paris-utstilling kan nok være egnet arena for verdensdebuten.
Meld deg på nyhetsbrev og motta daglige bilnyheter!