-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mach 1 vender tilbake
Etter 17 års fravær lanserer Ford en ny Mustang Mach 1 – selvsagt med kraftig V8 under panseret.
Etter at Ford lanserte sin første europeiske Mustang for fem års tid siden er det primært økonomi-versjonen med firesylindret motor som selges i Norge. Årsaken er selvsagt at den sparer kundene for noen hundre tusen i avgifter.
Men det går også en del GT-utgaver på norske veier, og nå får de mest hadbarka entusiastene noen enda grommere å strekke seg etter når Mustang Mach 1 lanseres. Opplaget er begrenset – hvor begrenset sies ikke, men den skal nok stå tidlig opp som skal sikre seg et eksemplar.
Mach 1 er brobyggeren mellom Mustang GT og de ekstreme Shelby-modellene.
Ifølge Ford blir Mach 1 den morsomste standard Mustang å kjøre på bane takket være en ny front som gir økt marktrykk, performance-komponenter fra Shelby-modellene og en handling-pakke som kan leveres som tilleggsutstyr.
Motoren er en 5,0-liters V8 med 480 hestekrefter ved 7000 omdreininger, og et maks dreiemoment på 569 Newtonmeter ved 4600 o/min. Sammenlignet med en standard GT betyr det 30 ekstra ponnier og 40 ekstra Nm.
Sekstrinns manuell er standard girkasse, men du kan også få bilen med 10-trinns automat. Ved å benytte Shelby-komponenter som inntaksmanifold, oljefilteradapter og oljekjøler har de oppnådd å øke kjøleeffekten av oljen med femti prosent.
En aggressiv front med store luftinntak med bikubemønster og innebygde lykter samt en rekke dekorelementer skiller Mach 1 fra de ordinære GT-modellene. 19-tommers spesialfelger er standard.
Mach 1 er leveringsklar i USA og Canada neste vår, men foreløpig er det ingen informasjon om oversjøiske markeder.