-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Mach 1 vender tilbake
Etter 17 års fravær lanserer Ford en ny Mustang Mach 1 – selvsagt med kraftig V8 under panseret.
Etter at Ford lanserte sin første europeiske Mustang for fem års tid siden er det primært økonomi-versjonen med firesylindret motor som selges i Norge. Årsaken er selvsagt at den sparer kundene for noen hundre tusen i avgifter.
Men det går også en del GT-utgaver på norske veier, og nå får de mest hadbarka entusiastene noen enda grommere å strekke seg etter når Mustang Mach 1 lanseres. Opplaget er begrenset – hvor begrenset sies ikke, men den skal nok stå tidlig opp som skal sikre seg et eksemplar.
Mach 1 er brobyggeren mellom Mustang GT og de ekstreme Shelby-modellene.
Ifølge Ford blir Mach 1 den morsomste standard Mustang å kjøre på bane takket være en ny front som gir økt marktrykk, performance-komponenter fra Shelby-modellene og en handling-pakke som kan leveres som tilleggsutstyr.
Motoren er en 5,0-liters V8 med 480 hestekrefter ved 7000 omdreininger, og et maks dreiemoment på 569 Newtonmeter ved 4600 o/min. Sammenlignet med en standard GT betyr det 30 ekstra ponnier og 40 ekstra Nm.
Sekstrinns manuell er standard girkasse, men du kan også få bilen med 10-trinns automat. Ved å benytte Shelby-komponenter som inntaksmanifold, oljefilteradapter og oljekjøler har de oppnådd å øke kjøleeffekten av oljen med femti prosent.
En aggressiv front med store luftinntak med bikubemønster og innebygde lykter samt en rekke dekorelementer skiller Mach 1 fra de ordinære GT-modellene. 19-tommers spesialfelger er standard.
Mach 1 er leveringsklar i USA og Canada neste vår, men foreløpig er det ingen informasjon om oversjøiske markeder.