Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1

Mach 1 vender tilbake

Etter 17 års fravær lanserer Ford en ny Mustang Mach 1 – selvsagt med kraftig V8 under panseret.

Publisert

Etter at Ford lanserte sin første europeiske Mustang for fem års tid siden er det primært økonomi-versjonen med firesylindret motor som selges i Norge. Årsaken er selvsagt at den sparer kundene for noen hundre tusen i avgifter.

Men det går også en del GT-utgaver på norske veier, og nå får de mest hadbarka entusiastene noen enda grommere å strekke seg etter når Mustang Mach 1 lanseres. Opplaget er begrenset – hvor begrenset sies ikke, men den skal nok stå tidlig opp som skal sikre seg et eksemplar.

Mach 1 er brobyggeren mellom Mustang GT og de ekstreme Shelby-modellene.

Ifølge Ford blir Mach 1 den morsomste standard Mustang å kjøre på bane takket være en ny front som gir økt marktrykk, performance-komponenter fra Shelby-modellene og en handling-pakke som kan leveres som tilleggsutstyr.

Motoren er en 5,0-liters V8 med 480 hestekrefter ved 7000 omdreininger, og et maks dreiemoment på 569 Newtonmeter ved 4600 o/min. Sammenlignet med en standard GT betyr det 30 ekstra ponnier og 40 ekstra Nm.

Sekstrinns manuell er standard girkasse, men du kan også få bilen med 10-trinns automat. Ved å benytte Shelby-komponenter som inntaksmanifold, oljefilteradapter og oljekjøler har de oppnådd å øke kjøleeffekten av oljen med femti prosent.

En aggressiv front med store luftinntak med bikubemønster og innebygde lykter samt en rekke dekorelementer skiller Mach 1 fra de ordinære GT-modellene. 19-tommers spesialfelger er standard.

Mach 1 er leveringsklar i USA og Canada neste vår, men foreløpig er det ingen informasjon om oversjøiske markeder.

Powered by Labrador CMS