-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Viktige nyheter til New York
Det pågår nesten alltid en bilutstilling et eller annet sted i verden. Snart står New York for tur.
Bilutstillingen i New York avvikles hvert år i påsken, og som regel finner noen produsenter det formålstjenlig å legge sine verdensdebuter her.
Messen er kompakt og langt fra like sensasjonspreget som de store utstillingene i Detroit, Genève, Frankfurt og Paris.
To produsenter varsler nå at de skal vise viktige nyheter i New York – Subaru skal avduke en ny Forester og Toyota skal vise femte generasjon RAV4.
Begge er nok meget viktige for produsentene, men Toyotaen er i tillegg Norges mest solgte SUV for tiden og har ligget på rundt 5000 biler i året siden den hybride modellen kom på markedet i 2016.
Forester er Subarus nest mest solgte modell i Norge etter XV og har mange lojale tilhengere.
Begge modellene begynner å trekke på årene. Fjerde generasjon Forester kom på markedet i 2012 og fikk en midtlivs facelift i 2016.
RAV4 er et år nyere enn Subaruen, og også den har vært gjennom en facelift. Men det viktigste som har skjedd med den er at den fikk hybrid drivlinje i 2016 samtidig som Toyota Norge faset ut dieselmotorer. Hittil i år er 99 prosent av alle nye RAV4 hybride.
Selv om disse modellene vises i New York i påsken, kan det drøye over et år før de er på plass i Norge. Det får vi trolig vite mer om ved påsketider. Hittil må vi nøye oss med diffuse bilder av de nye modellene.