-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Viktige nyheter til New York
Det pågår nesten alltid en bilutstilling et eller annet sted i verden. Snart står New York for tur.
Bilutstillingen i New York avvikles hvert år i påsken, og som regel finner noen produsenter det formålstjenlig å legge sine verdensdebuter her.
Messen er kompakt og langt fra like sensasjonspreget som de store utstillingene i Detroit, Genève, Frankfurt og Paris.
To produsenter varsler nå at de skal vise viktige nyheter i New York – Subaru skal avduke en ny Forester og Toyota skal vise femte generasjon RAV4.
Begge er nok meget viktige for produsentene, men Toyotaen er i tillegg Norges mest solgte SUV for tiden og har ligget på rundt 5000 biler i året siden den hybride modellen kom på markedet i 2016.
Forester er Subarus nest mest solgte modell i Norge etter XV og har mange lojale tilhengere.
Begge modellene begynner å trekke på årene. Fjerde generasjon Forester kom på markedet i 2012 og fikk en midtlivs facelift i 2016.
RAV4 er et år nyere enn Subaruen, og også den har vært gjennom en facelift. Men det viktigste som har skjedd med den er at den fikk hybrid drivlinje i 2016 samtidig som Toyota Norge faset ut dieselmotorer. Hittil i år er 99 prosent av alle nye RAV4 hybride.
Selv om disse modellene vises i New York i påsken, kan det drøye over et år før de er på plass i Norge. Det får vi trolig vite mer om ved påsketider. Hittil må vi nøye oss med diffuse bilder av de nye modellene.