-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Viktige nyheter til New York
Det pågår nesten alltid en bilutstilling et eller annet sted i verden. Snart står New York for tur.
Bilutstillingen i New York avvikles hvert år i påsken, og som regel finner noen produsenter det formålstjenlig å legge sine verdensdebuter her.
Messen er kompakt og langt fra like sensasjonspreget som de store utstillingene i Detroit, Genève, Frankfurt og Paris.
To produsenter varsler nå at de skal vise viktige nyheter i New York – Subaru skal avduke en ny Forester og Toyota skal vise femte generasjon RAV4.
Begge er nok meget viktige for produsentene, men Toyotaen er i tillegg Norges mest solgte SUV for tiden og har ligget på rundt 5000 biler i året siden den hybride modellen kom på markedet i 2016.
Forester er Subarus nest mest solgte modell i Norge etter XV og har mange lojale tilhengere.
Begge modellene begynner å trekke på årene. Fjerde generasjon Forester kom på markedet i 2012 og fikk en midtlivs facelift i 2016.
RAV4 er et år nyere enn Subaruen, og også den har vært gjennom en facelift. Men det viktigste som har skjedd med den er at den fikk hybrid drivlinje i 2016 samtidig som Toyota Norge faset ut dieselmotorer. Hittil i år er 99 prosent av alle nye RAV4 hybride.
Selv om disse modellene vises i New York i påsken, kan det drøye over et år før de er på plass i Norge. Det får vi trolig vite mer om ved påsketider. Hittil må vi nøye oss med diffuse bilder av de nye modellene.