-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Forsinket nok en gang
Markedsintroduksjonen av Range Rover Electric utsettes, da modellen ifølge produsenten trenger mer testing før den kan slippes.
Opprinnelig var det snakk om slutten av 2025 da snik-lanseringen i fjor ble utsatt. Tidligere har det vært sagt at det står 60.000 på ventelisten for denne bilen.
Allerede sent i 2023 sa produsenten at utviklingen var inne i «siste fase» og at modellen ville lanseres i 2024. Vi snakker altså om at det fort kan bli to års forsinkelse i alt.
Det minner en hel del om utsettelsene av Volvos flaggskipmodell EX90 i sin tid.
Den britiske avisen the Guardian skriver at utsettelsen dels skyldes behovet for mer tid til testing, og dels at man venter på at elbil-markedet skal ta seg opp.
Nå vil lanseringen skje først langt ut i 2026.
Det ble for øvrig nylig kjent at JLR globalt skal kutte 500 leder- og mellomlederstillinger i konsernet.
Til BilNytt.no sa importsjefen for JLR hos Bilia JLR Import i et lengre intervju ved årsskiftet at den elektriske SUVen behøvde mer testing og ikke ville være tilgjengelig i år, men mente det ville åpnes for salg i løpet av annet halvår.
Også Jaguar
Også den kommende Jaguar, foreløpig bare kjent som Type 00, er utsatt. Det ser ut til at datoen blir august neste år, med den neste modellen i desember 2027.
En elektrisk erstatning for Velar, egentlig ment for april 2026, kan også bli forsinket og en elektrisk Defender Sport vil ikke dukke opp før i første kvartal 2027, skriver avisen.
Situasjonen er bra for produsenten. Nå vil de kunne selge flere av sine meget lønnsomme forbrennings- og hybrid-versjoner. «Forsinkelsen har vist seg å gi oss fordeler», har en innsider hos JLR uttalt – og videre: «La oss ikke forhaste oss».
Bransjenettstedet Automotive News Europe har på sin side et sitat fra toppsjefen Adrian Mardell i JLR fra midten av juni:
- We are not going to rush that transition (til elbiler), skal han ha sagt, fulgt opp med:
- We are going to nail it!
Det kan vel hende norske forhandlere har en og annen bemerkning til akkurat det.