-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes GLK: Best i klassen
Mercedes-Benz' nye GLK er den komplette lille SUVen med bred appell til kvinner.
Det umiddelbare inntrykket er veldig bra. Dette er en bil som er utmerket sammenskrudd og veldig lettkjørt. Samtidig er det en bil som ifølge ledelsen i Mercedes-Benz Norge vil ha en bred appell hos kvinner.
- Det er mange kvinner som har uttrykt stor interesse for denne modellen, sier personbildirektør Johnny Kristian Danielsen hos importøren. Han begrunner dette med at bilen er forholdsvis kompakt (drøye 4,5 meter lang), samtidig som man sitter noe høyere enn i en vanlig personbil.
Bra motor
Bilen introduseres på det norske markedet i oktober/november i år, men da bare med store motorer. Den virkelig interessante modellen kommer i mars/april neste år. Da kommer GLK 220. Dette kommer virkelig til å bli volumselgeren. Denne får en motor på 170 hestekrefter med hele 400 newtonmeter moment allerede fra 1400 omdreininger.
Da GLK ble presentert for pressen tidligere denne uken fikk vi like fullt anledning til å prøvekjøre den minste motoren, og konklusjonen er at dette er en motor som holder i massevis for norske forhold. Det høye dreiemomentet er mer enn tilstrekkelig til å gi bilen akseptable ytelser.
Komfort
GLK er en lettkjørt bil hvor føreren har god oversikt. Samtidig som den er ganske kompakt er den innvendige plassen god både foran og bak. Baksetet har i motsetning til mange andre biler i denne klassen en komfort som minner sterkt om en personbil. Den lider altså ikke av å ha lav sittepute med tilhørende dårlig støtte for lårene.
Designet er friskt, men veldig Mercedes-Benz. Bilen er klart inspirert av sine større søsken, som GL- og M-Klasse. Samtidig har den sin egen identitet, og vil skille seg klart ut fra konkurrentene, som BMW X3, Land Rover Freelander, Volvo XC60 og Audi Q5.
Trangt i segmentet
I klassen for kompakte SUVer i premium-segmentet vil det etter hvert bli trangt om plassen. Omtrent samtidig som Mercedes-Benz lanserer GLK i oktober/november, kommer Audi Q5 og Volvo XC60 inn i markedet. Det betyr at Mercedesen ikke får råde grunnen alene som nykommer i segmentet.
I et fullt modellår budsjetterer Mercedes-Benz med å selge mellom 400 og 500 eksemplarer av den nye modellen. Prisen på innstegsmodellen i basisvariant er konkurransedyktig nok med 559.000 kroner, men segmentet kommer til å bli trangt med så mange nykommere.
Du kan lese mer om nye Mercedes-Benz GLK i neste nummer av bladet Bil.