-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Åpent og friskt i SL
Det blir sjelden feil å nyte sommerdagen i åpen bil. Med SL 350 kan du leke sommer hele året.
Et av bilverdenens eldre modellnavn fikk en omfattende ansiktsløfting tidligere i sommer. De mest synlige endringene har Mercedes-Benz gjort på fronten, men mer merkbare i praksis er endringene i chassiset og nye motorer.
Syvtrinns automatgear er nå standard, og 3,5-literen har fått 44 hester mer enn forrige gang vi kjørte SL 350, nemlig i 2006. Dette er nest minste motorvariant i SL-programmet (SL 280 har 231 hk og en prislapp som er 235.000 kroner mindre).
Basisprisen ligger på drøyt 1,3 millioner, men med litt snacks i form av sportspakke, luftskjerf i hodestøttene, 19-tommers hjul og padleårer på rattet bikker prisen på vår prøvebil 1,4 millioner.
Frisk sekser
Med tanke på at du må legge på nesten 400.000 kroner for å komme opp på neste nivå – SL 500 – gir V-sekseren i SL 350 mer enn nok fraspark og moro, med mindre du har stor sans for signalene som 500-tallet på bakluken sender ut. Hvis det ikke står på penger har du jo ellers muligheten til å dra til med V-tolveren SL 65 AMG til nesten 3,3 millioner kroner.
At null til hundre går unna på drøyt seks sekunder er et bilde på at V6-motoren arbeider både lett og friskt, og samtidig viser automatkassen en fin evne til å sjalte ned så tidlig at du både er sikret nok skyvkraft og tilstrekkelig turtall til at du kan glede deg over lyden fra de to grove eksosrørene.
Skulle du ønske å gi både deg selv og omgivelsene mer av lydopplevelsen, er det bare å vippe lett med fingrene på padleårene på baksiden av rattet for å få kassen til å sjalte ned et trinn eller to.
Denne måten å øke turtallet på før gasspådraget gir også den kjappeste akselerasjonsreaksjonen, for selv om du har 316 hester under tøylene tar transmisjonen en viss tenkepause når du kjører i automatmodus og trår ned gasspedalen for å akselerere.
Varmt rundt ørene
Takkonstruksjonen med bagasjeluken er tilsynelatende vinglete i opphenget, men det er ingen problemer så lenge du tar tak på midten når luken skal lukkes. Fordelen med konstruksjonen er at det er kjapt og enkelt å få stor åpning til bagasjen selv om taket er nedslått.
Hvis været skulle bli kjølig, sørger du for ekstra varmluft rundt ørene ved å trykke på Airscarf-knappen. I hver hodestøtte sitter det to vifter og et varmelement som i tre trinn blåser varmluft gjennom spjeldet i forkant av støttene.
Det koster riktignok 5450 kroner ekstra, men øker bruksverdien i betydelig grad ved å forlenge den åpne sesongen langt ut over de varme sommerdagene.
Fakta Mercedes-Benz SL 350
PRIS: kr. 1.404.200
MOTOR:
6-sylindret rekkemotor. 3498 ccm. 232 kW (316 hk) v/6500 o/min. 360 Nm v/4900 o/min
MÅL OG VEKT:
LxBxH: 456 x 182 x 132 cm
Akselavstand: 256 cm
Egenvekt m/fører: 1825 kg
Nyttelast: 295 kg
Bagasjerom: 235-339 liter (VDA)
Dekk: 255/35 R19 (foran), 285/30 R19 (bak)
YTELSER:
Aks. 0 - 100 km/t: 6,2 sek
Toppfart: 250 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,99 l/mil
CO2-utslipp: 236 g/km
+
Supert veigrep og balanse når asfalten er prima.
–
Må ha standard 17-tommers felg med 40-profil dekk for å løfte komforten.