-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Honda FR-V: Liten bil, stor plass
Det dukker stadig opp smarte familiebiler, biler med fleksible interiørløsninger som skal passe aktive familier. Med FR-V har Honda gått litt lenger enn konkurrentene.


FR-V
FR-V
Først publisert i BIL 7/8-2005.
I et hav av nye og smarte biler for den aktive barnefamilien skal det noe til å bli lagt merke til. Volkswagen Touran, Opel Zafira og Ford C-Max er alle biler i den kompakte MPV-klassen. I en bil som er drøye fire meter lang og rett over 1,80 bred, har Honda fått inn tre seter foran og tre seter bak. Seks relativt rommelige sitteplasser i en såpass liten bil er bra. Alle setene kan justeres i lengderetningen for å kunne tilpasse interiøret til de fleste situasjoner. Hvis du skal plassere et barn i det midtre setet foran, må setet av sikkerhetshensyn skyves så langt bak som mulig. Hva da med det midtre setet bak, blir det plass til beina der? Ikke noe problem, også det setet kan enkelt skyves bakover slik at det blir god plass til passasjeren, men det stjeler litt bagasjeplass.
Hvis tre voksne skal bekle de tre forsetene er det også en fordel å skyve det midtre setet bakover, slik at det blir bedre plass til skuldre og bein. Når midtsetet ikke er i bruk kan det enkelt gjøres om til et armlene ved å vippe seteryggen fram, men da følte vi oss noe inneklemt på førerplassen. Alternativt kan du vippe fram bare sitteputen og du får fram oppbevaringsrom til småsaker. Bare synd at disse er utført i hardplast, noe som gjør at alt som legges der sklir fram og tilbake under kjøring. Noen sklisikre små gummimatter ville ha gjort susen.
Har man behov for større bagasjerom kan ett eller flere av de tre baksetene ved et håndgrep felles ned i gulvet og man får et helt flatt bagasjeromsgulv. Elegant og effektivt. Med hele baksetet nedfelt er det meget god bagasjeplass, og det er fortsatt god plass til tre personer i forsetene.
Honda FR-V leveres foreløpig bare med 1,7-liters bensinmotor som yter 125 hk. Dieselmotor, den samme 2,2-literen som finnes i Accord og CR-V, kommer fra høsten. Prisen er uviss. 2,0-liters bensinmotor kommer antagelig til Norge tidlig i 2006, og da hører ESP med til utstyret.
Kjøreinntrykket av FR-V er stort sett positivt. Komfortable seter, tillitvekkende kjøreegenskaper, lett gearskift og presis styring setter vi pris på. Det vi derimot ikke er like fornøyd med er støynivået, ikke først og fremst fra motoren som trengte litt turtall for å henge med, men fra hjulene. Her har Honda en jobb å gjøre.
Selv om FR-V, bortsett fra bredden, er en relativt liten bil, får man et helt annet inntrykk når man sitter bak rattet. Vi tok oss flere ganger i å oppfatte bilen som en stor bil. Honda FR-V er rett og slett en stor liten bil. For barna i familien var det positivt å få sitte i midten, så positivt at det var kamp om det midtre setet foran hver gang.
Honda FR-V 1.7:
Pris: kr. 288.300.-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1668 ccm. 92 kW (125 hk) v/6300 o/min. 154 Nm v/4800 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 429 x 181 x 161 cm. Akselavstand: 268,5 cm. Egenvekt m/fører: 1466 kg. Tillatt totalvekt: 189 kg.
Dekk: 195/65R15.
Bagasjerom: 439/1036 liter (VDA).
Tankvolum: 58 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 12,3 sek.
Toppfart: 182 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,75 l/mil.
CO2-utslipp: 179 g/km.