-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Kia med selvstendig design
Det som imponerer litt med Kias konseptbiler er at de klarer å holde sitt eget uttrykk. I stylingstudioene sitter Kia-folket oppå Hyundai-kollegaene sine, men det skal bli bedre nå.
ACV kalte de produktet, Advanced Concept Van, van i amerikansk betydning, for her skulle fire personer i luksus-stoler, og et par i et nå-og-da-baksete kunne fraktes i komfort. Stor og sikkert ikke helt lett, nøyer den seg med 1,8 liters bensinmotoren, så der blir den nok litt Multipla: enorm space og ikke noe pace.
Det ble sagt at bilen var tegnet i Irvine, hvilket i så fall var svært godt gjort for denne bilen hadde flere Kia-gener enn Hyundai-ditto. Dette er et rent Hyundai-studio, med en og annen dedikert Kia-arbeider som forsvinner helt i trengselen. Riktignok skal Kia nå bygge sitt eget studio der, men det er fremdeles en stund frem til det. Kia og Hyundai har fremdeles felles design-sjef, J.S. Park heter han, og når de nå skal bygge et nytt europeisk designstudio i Eschborn, Tyskland, blir det også felles for Kia og Hyundai. Derfor er det masse applaus til de som greier å holde design-særpregene adskilt.
Dersom noen spør meg vil jeg si at dette var et av de bedre konseptene på årets Frankfurt.