-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kia med selvstendig design
Det som imponerer litt med Kias konseptbiler er at de klarer å holde sitt eget uttrykk. I stylingstudioene sitter Kia-folket oppå Hyundai-kollegaene sine, men det skal bli bedre nå.
ACV kalte de produktet, Advanced Concept Van, van i amerikansk betydning, for her skulle fire personer i luksus-stoler, og et par i et nå-og-da-baksete kunne fraktes i komfort. Stor og sikkert ikke helt lett, nøyer den seg med 1,8 liters bensinmotoren, så der blir den nok litt Multipla: enorm space og ikke noe pace.
Det ble sagt at bilen var tegnet i Irvine, hvilket i så fall var svært godt gjort for denne bilen hadde flere Kia-gener enn Hyundai-ditto. Dette er et rent Hyundai-studio, med en og annen dedikert Kia-arbeider som forsvinner helt i trengselen. Riktignok skal Kia nå bygge sitt eget studio der, men det er fremdeles en stund frem til det. Kia og Hyundai har fremdeles felles design-sjef, J.S. Park heter han, og når de nå skal bygge et nytt europeisk designstudio i Eschborn, Tyskland, blir det også felles for Kia og Hyundai. Derfor er det masse applaus til de som greier å holde design-særpregene adskilt.
Dersom noen spør meg vil jeg si at dette var et av de bedre konseptene på årets Frankfurt.