-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Kia med selvstendig design
Det som imponerer litt med Kias konseptbiler er at de klarer å holde sitt eget uttrykk. I stylingstudioene sitter Kia-folket oppå Hyundai-kollegaene sine, men det skal bli bedre nå.
ACV kalte de produktet, Advanced Concept Van, van i amerikansk betydning, for her skulle fire personer i luksus-stoler, og et par i et nå-og-da-baksete kunne fraktes i komfort. Stor og sikkert ikke helt lett, nøyer den seg med 1,8 liters bensinmotoren, så der blir den nok litt Multipla: enorm space og ikke noe pace.
Det ble sagt at bilen var tegnet i Irvine, hvilket i så fall var svært godt gjort for denne bilen hadde flere Kia-gener enn Hyundai-ditto. Dette er et rent Hyundai-studio, med en og annen dedikert Kia-arbeider som forsvinner helt i trengselen. Riktignok skal Kia nå bygge sitt eget studio der, men det er fremdeles en stund frem til det. Kia og Hyundai har fremdeles felles design-sjef, J.S. Park heter han, og når de nå skal bygge et nytt europeisk designstudio i Eschborn, Tyskland, blir det også felles for Kia og Hyundai. Derfor er det masse applaus til de som greier å holde design-særpregene adskilt.
Dersom noen spør meg vil jeg si at dette var et av de bedre konseptene på årets Frankfurt.