-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Opels Combo blir en hel familie
Nå har Opel vist de første detaljene av sin nye varebil Combo. De forteller også at et halvt år etter at den blir vist i Frankfurt i september vil det komme en personbilvariant med det festlige navnet Combo Combi, og neste høst kommer MPV-utgaven av den. Den skal hete Combo Tour.
Det skulle ikke forundre meg om Combo var markedslederen i denne delen av varebilsegmentet. Siden den ble introdusert i 1993 er det solgt ca. 270.000 utgaver av den. Riktignok har det etterhånden dukket opp ganske mange konkurrenter, noen av dem har også vært svært raske til å sette inn passasjerseter slik Opel nå planlegger.
Men først er det altså den rene varebilen. Legger du ned passasjersetet blir lasteflaten 2,7 meter lang, og selve kassen har et volum på 3.200 liter. Størst i klassen sier Opel.
Dørløsningene gir mulighet for inntil to skyvedører på hver sin side. Gjennom disse kan man laste maksimalt 810 kg, dessuten kan den dra en tilhengervekt på 1200 kg.
Fører og passasjer møter et noe annet miljø enn tidligere. Designet sørger for en større romfølelse som jommen er reell nok på grunn av taket som fortsetter i en naturlig bue fra frontruten – resultatet blir adskillig større høyde fra toppen av hodet og til det smeller. Dessuten behøver ikke føreren bruke hodet sitt så meget i denne bilen. Den skal kunne utstyres med fullt navigasjonssystem og med tilgang til GMs europeiske utgave av OnStar systemet, som sørger for alt fra hotellbestillinger og trafikkinformasjoner til å sende sykebilen når du har kjørt av veien.
To dieselmotorer, 65 og 75 hester eller en 87 hesters svært nøysom (7,8 liter/10mil) bensinmotor står til rådighet. Både motor og gearkassetilbud vil nok også utvides etterhånden som det kommer flere utgaver av den nye Combo-generasjonen.