-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Signum II – et blikk inn i Opels fremtid
Vi har ved et par anledninger vært innom Opel Signum II på Bilnorge. Nå har vi de første offisielle bildene av konseptbilen som skal debutere i Frankfurt i september.
Moderne Opel
Signum II er forhjulsdrevet og gir uttrykk av å være noe mellom en stasjonsvogn og en kupé. Eksteriøret har moderne linjer med en markant Opel front. Markant er også det store glasstaket som strekker seg i hele kupéens lengde og gir rikelig med lys for de ombordværende. Som de fleste konseptbiler har Signum II store hjul. 245/35 R19 dekk er montert på blanke aluminiumsfelger. B-stolpen (mellom for- og bakdører) er unnlatt over døren for å gi bilen et kupéaktig utseende.
Bilens infotainment system har en rekke fremtidrettede funksjoner som viser hva Opels designteam ser for seg at et fremtidsbil skal inneholde. Store dataskjermer og et ratt som hentet fra en romferge preger førermiljøet. Blant detaljene Opel fremhever i konseptbilens interiør finner vi en espressomaskin. Sikkert smart på lange, trøttende turer.
Smart seteløsning
Et innovativt setesystem og et spesielt system for bagasjeoppbevaring er også blant de fremtidsrettede detaljene i Signum II. Ved å trykke på en knapp løftes baksetepute og -rygg opp i skulderhøyde, noe som gir et flatt gulv og større bagasjeplass. Fra utsiden ser nå Signum II ut som en toseter mens du har et stort bagasjerom skjult under baksetet. Der ligger reiseeffektene trygt uten å skade passasjerer ved en eventuell nødbremsing.
Når du skal sette deg inn i Signum II dreier forsetene seg automatisk mot døråpningen. Samtidig senkes rattet mot dashbordet så du får en svært behagelig adkomst. Vel plassert i setet justeres rattet tilbake til normal posisjon samtidig som du får tilgang til bilens instrumenter og dataskjermer. Internett og navigasjon er en selvfølge for de to framme, mens baksetepassasjerene kan hygge seg med DVD-filmer eller musikk fra CD-plater og lyd via hver sitt hodesett.
Kraftig motor
Signum II henter sine krefter fra en 8-sylindret direkte innsprøytet bensinmotor med betegnelsen Global XV8. Den er utviklet av GMs amerikanske arm og har et volum på 4,3 liter og yter rundt 300 hk med et maks dreiemoment på 400 Nm.
Du vil nok aldri finne Signum II hos Opel-forhandleren på hjørnet, men en Vectra-variant med et eksteriør ala konseptbilen kan vel også være verd å vente på.