-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Renaults Talisman:
Tilbake til runde former
Designavdelingen hos Renault slutter aldri å forundre. Etter rare former som nå kommer til uttrykk hos Vel Satis og Avantime, er konseptene deres tilbake til runde, harmoniske og organiske røtter. Det lille vi har sett av deres Talisman peker like meget 20 år bakover som 20 år fremover.
Men det later da også til at det er interiøret som er greia på denne konseptbilen som Renault nå gjør klar til Frankfurt. De har døpt den til Talisman, men det er et ord her som er enda bedre. Simplexity er navnet de har satt på deler av betjeningssystemet. Med andre ord Complexity som er blitt Simple. De mest kompliserte funksjoner skal kunne betjenes ved svært enkle touch-kontakter. Og ikke bare skal det være berørings-betjeningselementer, de skal også forme seg etter størrelsen, formen og kraften på for eksempel fingeren din. Taktil, sensuell og følelsesladet ergonomi står det et eller annet sted i materialet.
Interiøret skal gi deg en følelse av å være hjemme, heter det videre. Men hjemme har du vel ikke fast forandrede seter som her. Det eneste du kan regulere er høyden, og den reguleringen skjer ved hjelp av puter som fylles med luft. For føreren er det betjeningsorganer og dashbord som forflyttes, resten er fiksert.
Det skal bli spennende å se den i virkeligheten, for det er lenge siden en konseptbil fra Patrick le Quements studio har skuffet. Men det som skal bli mest spennende er å lære litt mer om den fire liters V8 motoren som sitter i denne bilen. Hvor kommer den fra? Hva skal den bli? Er den ny eller er det 2xDOC V8-motoren som du finner i Nissans Cima?