En gedigen bakvinge preger Prodrive-versjonen
En gedigen bakvinge preger Prodrive-versjonen
Subaru Impreza WRX STi
- STi bakfra
- STi bakfra
Subaru Impreza WRX STi Prodrive
- STi Prodrive bakfra
- STi Prodrive bakfra
Subaru Impreza WRX STi
- STi førermiljø
- STi førermiljø
Subaru Impreza WRX STi
- STi forfra
- STi forfra
Subaru Impreza WRX STi Prodrive
- STi Prodrive forfra
- STi Prodrive forfra
Subaru Impreza WRX STi
- STi interiør
- STi interiør
Subaru Impreza WRX STi

Subaru Impreza WRX STi

Subaru Impreza WRX STi

Subaru Impreza WRX STi Prodrive

Subaru Impreza WRX STi Prodrive

Subaru Impreza WRX STi & STi Prodrive

Subaru Impreza WRX STi

Petter Solberg hadde samlet en stor gruppe journalister rundt seg da han avduket en ekstra heftig utgave av Impreza på Frankfurt-utstilling. Nærmere Petters rallybil kan du vanskelig komme.

Publisert Sist oppdatert

Innendørs har Subaru benyttet blått semsket skinn i stolene, som de har utstyrt med røde STi-logoer. På rattet, gearkula og håndbrekket finner du sportslige røde sømmer. Det som også skiller interiøret fra en vanlig WRX er en bryter som gir deg anledning til å spraye intercooleren med vann. Du kan også aktivere et varsel, i form av lys eller lyd, mot å dra bilen for høyt på turtallsskalaen. Prodrive-utgaven har mørkeblå instrumenter med røde visere.

Subaru Impreza WRX STi kan leveres i fire forskjellige farger; WR Blue Mica, Blue Black Mica, Premium Silver Metallic og Pure White. Vi tipper den blå blir mest populær.

Under panseret sitter en 2-liters motor som er trimmet opp til 265hk ved 6.000 omdreininger. Maks dreiemoment er 343Nm ved 4.000 omdreininger. (En vanlig WRX har 218hk og 292Nm.) STi-versjonen klarer 0-100 km/t på 5,2 sekunder og har en toppfart på i underkant av 240 km/t.

En tettsteget 6-trinns gearkasse overfører motorkraften til alle fire hjulene. Disse er for øvrig utstyrt med 17-tommere og dekkdimensjon på 225/45. Bak hjulene sitter ventilerte skivebremser som er utviklet i samarbeid med Brembo.

Den norske importøren, Autoindustri, har lovet å ta inn bilen til Norge, og den blir nok et yndet objekt for de som kjører rally. En vanlig WRX koster 450.000. Regn med å plusse på ganske my ekstra for en STi.

Powered by Labrador CMS