-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Suzuki kobler bil og mc
Rabiate sportsvogner med motorsykkelmotorer er ikke noe nytt. I England leverer for eksempel både Caterham og Westfield nå sine Lotus Seven kloninger med høyspente motorsykkelmotorer. Men når en fabrikk som produserer begge deler kombinerer de to, kan det bli ekstra spennende. Som i Suzukis Frankfurt-konsept.
Sekstrinns-kassa er også hentet fra sykkelen og kan sikkert betjenes med clutch-løs klikk-klikk akkurat som motorsykkelen. Det tyder på ikke verdens mest avslappede kjørestil, men det har sikkert ikke vært meningen heller.
Problemet med motorsykkelmotorer i firehjulinger er at de er innstilt på å dra litt mindre vekt. Selv om både hestekraft og Nm-tallet ser greit nok ut, utvikles de ved andre turtall og langs andre kurver enn det som er optimalt for en bil. En motorsyklist som kjører aktivt har ikke noen problemer med å holde sykkelen "på kammen", men i bil er det litt annerledes. Der forventer man en smule elastisitet, at man kan ligge 2000 omdreininger galt på begge sider burde være en selvfølge i en bil. Det er det ikke på en mc, og slik mental slapphet straffer seg. Enten ved at det ikke skjer noe, eller ved at det hele stopper.
Derfor har de motorsykkelmotoriserte tre- og fire-hjulingene jeg har kjørt vært ekstra utfordrende, og ekstra tilfredsstillende når alt har gått bra. Når du treffer hvert gearskift akkurat der det skal være, og du så hører på eksosen at nå ligger du akkurat i det 400 omdreiningers området du skal være i, da skinner solen.
Det er ikke noe som tyder på at Suzuki har bygget inn bil-spesifikasjoner i denne konsept-installasjonen. Men det er heller ikke, dessverre, noe spesielt som tyder på at den skal i produksjon. Så vi får fortsette å drømme, eller skrive til Westfield etter en brosjyre.