-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Toyota Camry
Toyota har vist mange nyheter den siste tiden. I Frankfurt lanserer de en viktig en. Ny utgave av sitt europeiske flaggskip: Camry. Bilnorge har allerede nå de første bildene av bilen.
Økt komfort - mer utstyr
Med en lengde på 4,81 meter er den blitt litt lenger og bredden er økt med 10mm. Men trass i beskjedne påplussinger i ytre mål, utgjør endringene hele 7 prosent innvendig. Det gir økt komfort. I interiøret finner vi også nye farger og materialer. Modellen som skal selges i Norge er velutstyrt og har enda mer standardutstyr enn dagens Camry, blant annet vindusvisker med regnsensor.
Camry kommer med to alternative motorer, en firesylindret VVT-i motor og en V6. Informasjonssjef Per Arne Skramstad i Toyota Norge regner med at førstnevnte alternativ er mest aktuell for Norge. Den yter 157hk og har en toppfart på 210 km/t. Akselerasjon fra 0-100 km/t skal den klare på 9,4 sekunder og maks dreiemoment er 220 Newtonmeter ved 4.000 omdreininger. På tross av såpass kraftige ytelser er den relativt rimelig i drift og skal klare seg med 0,86 liter/mil ved blandet kjøring.
V6 motoren har et sylindervolum på 3 liter. Den yter 192hk og har et dreiemoment på 283Nm ved 4.400 o/min. Modellene kan leveres med 5-trinns manuell eller 4-trinns automatkasse, men vi regner med at V6en blir levert med automat som standard slik tilfellet er på dagens modell.
Snart til Norge
Nye Toyota Camry kommer i salg her til lands fra november, og Toyota Norge sier at prisene ikke vil øke vesentlig sammenlignet med dagens nivå. Økt utstyr og sterkere motor, spesielt i den minste utgaven, vil imidlertid medføre noen justeringer. Den gamle Camry starter på 330.000 kroner. Vi håper å gi deg prisene på den nye når Frankfurt-utstillingen åpner om noen uker.