VW Passat W8
- Sedan forfra
- Sedan forfra
VW Passat W8
- Interiør
- Interiør
VW Passat W8
- Sedan fra siden
- Sedan fra siden
VW Passat W8
- Sedan bakfra
- Sedan bakfra
VW Passat W8
- Stasjonsvogn forfra
- Stasjonsvogn forfra
VW Passat W8
- Stasjonsvogn fra siden
- Stasjonsvogn fra siden
VW Passat W8
- Stasjonsvogn bakfra
- Stasjonsvogn bakfra

Logoene viser at dette ikke er en hvilken-som-helst Passat
Logoene viser at dette ikke er en hvilken-som-helst Passat

Passat W8 blir en realitet

Volkswagen har i dag fortalt at de skal sette Passat W8 i produksjon. Utvalget av familieracere utvides dermed med et spennende alternativ.

Publisert Sist oppdatert

Sedan og stasjonsvogn
Passat W8 får firehjulsdrift som standard og skal leveres både som sedan og stasjonsvogn. Den skal posisjoneres på toppen av C-segmentet og VW lover en unik kombinasjon av komfort og kjøreteknikk til en attraktiv pris.

Dataene til motoren virker kurante nok. Den 4-litrede W8’eren yter 275hk ved 6.000 omrdreininger og har sitt maksimale dreiemoment på 370 Newtonmeter allerede ved 2750 o/min. Aluminium er benyttet i utstrakt grad i motoren.

Maks 250
Bilen kommer raskt opp i sitt maksimale toppfart som er elektronisk begrenset til 250 km/t. 0-100 km/t gjør den unna på 6,5 sekunder og har et oppgitt snittforbruk på 13,1 liter/100km. Manuell 6-trinns gearkasse er standard, men om ønskelig kan du utstyre Passat W8 med en 5-trinns Tiptronic kasse.

For å sikre at kreftene blir best mulig overført til bakken, har den permanent firehjulstrekk og Torsen senterdifferensial som fordeler kreftene til hvert av bilens hjul etter behov. Elektronisk diffsperre (EDL), elektronisk stabilitetsprogram (ESP) og en nyutviklet elektronisk bremseassistent sørger for en høy grad av sikkerhet i den potente bilen. 17-tommers hjulene er utstyrt med store, ventilerte skivebremser.

Diskret detaljer
Inne i bilen er sikkerheten ivaretatt gjennom seks kollisjonsputer og aktive beltestrammere. Passat W8 er som sine slektninger registrert for fem personer og har i sedanutgave et bagasjerom på 400 liter. Stasjonsvognen har femti liter mer med baksetene i normal posisjon og kan øke volumet til 1545 liter når setene legges ned.

Diskret detaljer skiller Passat W8 fra ordinære Passater. Mer krom, to doble eksosør, bi-xenon hovedlys og 17-tommers aluminiumsfelger er de utvendige distinksjoner. Nye instrumenter rammet elegant inn i krom og valnøtt preger førermiljøet. Høydejusterbare forseter, et multi-funksjons display, alarm og Climatronic anlegg er også standard.

Om og eventuelt når bilen kommer til Norge er fortsatt uklart. Men med de hk-avgifter vi har her til lands er jeg redd den ”attraktive prisen ikke lenger blir så attraktiv. Vi skal holde dere informert.

Powered by Labrador CMS