-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
VW fornyer Polo
Polo er blant de viktigste volumselgerne til Wolfsburg-fabrikken. Mer enn 7 millioner har Volkwagen solgt de årene den har vært på markedet, og også i Norge har Polo satt sitt preg på salgsstatistikken i en årrekke.
Eksteriørt legger vi først og fremst merke til nye lykter foran og bak. Doble runde lykter i front viser slektskap med lillebror Lupo. Bak får nye Polo tidsmessige lykter med rødt og klart glass.
Miljøvennlige motorer
Fra introduksjonen leveres Polo med tre alternative motorer: en 3-sylindret og en 4-sylindret bensinmotor på henholdsvis 65 og 75 hester, førstnevnte med et sylindervolum på 1,2 liter er nyutviklet. I tillegg kan bilen leveres med en 3-sylindret TDI motor som yter 75hk. Fra januar 2002 vil programmet utvides med ytterligere fem motorer, deriblant en ny 4-sylindret direkteinnsprøytet bensinmotor (FSI) på 85hk og en mindre 3-sylindret på 55hk. Dette burde være miljøvennlige motorer som er godt tilpasset det norske avgiftssystemet.
Nye Polo kommer i fire utstyrnivåer med betegnelsene Firstline, Trendline, Comfortline og Highline. Den kan leveres med 2 eller 4 dører. Alle modellvarianter er utstyrt med ABS-bremser, elektro-hydraulisk servostyring, 4 kollisjonsputer, 4 nakkeputer, varmereflekterende glass og turteller som standardutstyr.
Stort utvalg
Det finnes også et rikholdig utvalg av tilleggsutstyr du kan utstyre nye Polo med, blant annet stabilitetsprogrammet ESP med hydraulisk bremseassistanse (HBA) og klimaanlegg med nyutviklet aircondition som er langt mer drivstoffgjerrig enn andre systemer. For første gang kan også Polo leveres med et integrert barnesete bak.
VW har lagt vekt på å skille designen på 2- og 4-dørs modellene slik at 2-dørsutgaven legger vekt på det sportslige mens 4-dørsversjonen med sitt tredje sidevindu gir bedre inntrykk av rommeligheten i nye Polo.
Til Norge kommer nye Polo neste vår. Samtlige utstyrsnivåer og de fleste motoralternativer blir da tilgjengelige. Marina Bakkum hos Harald A. Møller håper på å ha prisene klare når Frankfurt-utstillingen åpner sine dører den 13. september. Bilnorge holder deg oppdatert.
Prisene på dagens Polo finner du ved å søke på Nybil. I skrivende stund kan du også velge mellom 234 brukte VW Polo fra norske merkeforhandlere på Bilnorge.