-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
PCC II: Leketøy fra Volvo
De har laget racerbiler av sine stasjonsvogner tidligere, Volvo. Det var da de entret BTCC i 1994 med en 850 stasjonsvogn. Til Frankfurt tar de med seg en veldresset og potent konseptbil basert på V70.
På samme måte som Volvo PCC som vi omtalte i forbindelse med Geneve-utstillingen ( se link), er også denne utstyrt med et avansert aktivt hjuloppheng, elektronisk styrt firehjulstrekk og en 300hk motor.
Hvert andre millisekund, altså 500 ganger i sekundet, henter sensorer data om underlaget du kjører på, behandler disse og foretar automatisk optimale innstillinger for hvert enkelt hjul for å gi bilen best mulig veigrep.
Under panseret på PCC II sitter en blodtrimmet utgave av Volvos 5-sylindrede turbomotor på 2435cc. Den yter 300hk og har et maksimalt dreiemoment på 400Nm. Kreftene fordeles til alle fire hjulene via en 6-trinns spesialkasse utviklet internt hos Volvo.
Vi får nok neppe se denne V70en i produksjonsutgave, skjønt en avart av PCC finner du i Volvos nye racingklasse neste sesong.