-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Eksperimentell Citroën C-Crosser
Citroën har tradisjon for å stille opp med eksperimentelle løsninger på bilmesser. I Paris i fjor var det Osmose, til Frankfurt har de med seg en snåling de kaller C-Crosser.
Ved et enkelt tastetrykk forsvinner glasstaket og bakdøren under gulvet bak, baksetene kan foldes sammen for å gi et stort, flatt gulv. En elektrisk betjent glassvegg beskytter frontsetepassasjerene mot løs bagasje. Denne er integrert i forseteryggen.
Kort og bred
C-Crosser er omtrent på lengde med en Xsara, men den er bredere enn de fleste vanlige biler. Interiøret er rommelig, ikke minst takket være at bilen ikke har pedaler og at setene sørger for en høy sittestilling, både foran og bak. Romfølelsen i kabinen forsterkes av det store glasstaket.
Det er moderne drive-by-wire teknologi som gjør pedaler overflødige, og det samme gjelder rattstamme. Et løst panel gjør at du kan sitte både i høyre og venstre forsete og styre bilen. Fra dette ratter og kontrollerer du C-Crosser, gasser og bremser. Praktisk når du drar til en destinasjon med venstrekjøring.
Hydractive
Citroën Hydractive 3 hjuloppheng gjør bilens fremkommelighet god selv i vanskelig terreng. Da hever den seg automatisk med inntil 60mm, og når du skal laste inn tunge gjenstander bak kan bilen senkes med inntil 100mm ved å trykke på en knapp. Store skyvedører på begge sider gjør innlasting og innstiging bekvem.
C-Crosser er utstyrt med en 2-liters HPi direkteinnsprøytet bensinmotor, ESP og ABS-bremser og egner seg like godt på veien som i røffere omgivelser. Den elektronisk kontrollerte styringen er hastighetssensitiv, noe som gjør den lett å betjene ved for eksempel lukeparkeringer.