-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Karmann klar med ny kabrio
Karmann, den tyske karosserifabrikken som de fleste av dere vel fremdeles kjenner som produsenten av Karmann Ghia karosseriene på de luftkjølte Folkevognene, fyller 100 år i år. Det gjør de med Stor utstilling hjemme i Osnabrück, nydelig bok, og nytt karosserikonsept til Frankfurt.
For to år siden viste de et ståltak som lot seg folde sammen i flere seksjoner før det ble felt ned i bagasjerommet. I år kombineres et fremre stofftak med en bakre glass/stålkuppel som også forsvinner eller kommer på plass ved hjelp at et trykk på knappen.
Men med moderne tekstiler i stedet for stål på den flate delen av taket, oppnår man enda flere fordeler påstår Karmann: Først og fremst bedre plass i bagasjerommet – det blir jo ofte helt fylt av de stive stål-enhetene. Dernest bedre sikt skrått bakover, bedre plass i skulderhøyde med taket på plass, og friere hender for designerne når de skal formgi hekken fordi de ikke i samme grad behøver å bygge den rundt hardtop'ens form. Ulemper man kan tenke seg, som støyproblemer for eksempel, påstår Karmann ikke finnes.
Nå har den prototypen som Karmann skal vise i Frankfurt også en annen spesialitet. Fjæringen er såpass aktiv at bilen kan løftes 65 mm når underlaget blir virkelig dårlig. Samtidig kommer spesielle aluminiumsprofiler ut av støtfangeren for å beskytte de nedre deler av karosseriet mot stensprut og kontakt med stubber og fjell. Ideell for hyttetyver, høres det ut som.