-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Karmann klar med ny kabrio
Karmann, den tyske karosserifabrikken som de fleste av dere vel fremdeles kjenner som produsenten av Karmann Ghia karosseriene på de luftkjølte Folkevognene, fyller 100 år i år. Det gjør de med Stor utstilling hjemme i Osnabrück, nydelig bok, og nytt karosserikonsept til Frankfurt.
For to år siden viste de et ståltak som lot seg folde sammen i flere seksjoner før det ble felt ned i bagasjerommet. I år kombineres et fremre stofftak med en bakre glass/stålkuppel som også forsvinner eller kommer på plass ved hjelp at et trykk på knappen.
Men med moderne tekstiler i stedet for stål på den flate delen av taket, oppnår man enda flere fordeler påstår Karmann: Først og fremst bedre plass i bagasjerommet – det blir jo ofte helt fylt av de stive stål-enhetene. Dernest bedre sikt skrått bakover, bedre plass i skulderhøyde med taket på plass, og friere hender for designerne når de skal formgi hekken fordi de ikke i samme grad behøver å bygge den rundt hardtop'ens form. Ulemper man kan tenke seg, som støyproblemer for eksempel, påstår Karmann ikke finnes.
Nå har den prototypen som Karmann skal vise i Frankfurt også en annen spesialitet. Fjæringen er såpass aktiv at bilen kan løftes 65 mm når underlaget blir virkelig dårlig. Samtidig kommer spesielle aluminiumsprofiler ut av støtfangeren for å beskytte de nedre deler av karosseriet mot stensprut og kontakt med stubber og fjell. Ideell for hyttetyver, høres det ut som.