-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Lamborghinis nye Djevel blir en Tyr
Murciélago blir navnet på Diablos arvtager. Lamborghini lover spenst og dynamikk som overgår Diablo.
Murciélago følger opp Lamborghinis tradisjoner. Den er en 2-seters sportscoupé med måkevinge-dører, har midtstilt 12-sylindret motor, velprøvd Lamborghini transmisjon med 6-trinns gearkasse montert foran motoren og permanent firehjulstrekk. Vektfordelingen er 42% fremme og 58% bak.
Progressiv spoiler
Karosseriet er støpt i karbonfiber med unntak av taket og dørpanelene som er i stål. Bak dørene sitter store luftinntak for kjøling av motoren, og disse har variable inntak som justeres i henhold til temperatur og kjøreforhold. Hekkspoileren endrer karakter etter hvor fort man kjører; i hastigheter under 130 km/t er den lukket, mellom 130 og 220 km/t åpner den seg 50% mens den åpner seg helt (70 grader) i hastigheter som overstiger 220 km/t.
I front har bilen fått doble xenonlys bak klart glass. Lamborghini har også valgt én stor vindusvisker som dekker det meste av frontruten. Murciélago har svært myke kurver og kabinen formelig glir inn i bilens formbue.
580 hester
Motoren i nye Murciélago er en nyutviklet V12 med 60 grader åpning mellom sylinderrekkene støpt i aluminium med et volum på 6,2 liter. Den yter 580hk ved 7500 omdreininger og har et maks dreiemoment på 650 Newtonmeter ved 5.400 o/min. Selv ved 2.000 omdreininger har bilen et solid dreiemoment sammenlignet med andre sportscoupéer.
Hjulutrustningen gir solid bakkekontakt. I front er bilen bestykket med 245/35 ZR18 mens bakhjulene er i dimensjon 335/30 ZR18. 18-tommers alufelgene har fått en ny design som gir bedre kjøling til bremsene enn hva tilfellet var på Diablo.
330 km/t
Lamborghini lover at 0-100 km/t går unna på 3,8 sekunder og at Murciélago har en toppfart på over 330 km/t. Sammenlignet med Diablo er den mer lettkjørt på grunn av en mykere momentkurve, mer krefter, den nye 6-trinns gearkassa og nytt engine management program. Et stivere chassis, lavere tyngdepunkt og bedre aerodynamikk gjør at bilen oppfører seg bedre i høye hastigheter enn sin forgjenger.
En verdig arvtager til Diablo ser den ut til å bli, og sikkert en ordentlig djevel på veien, denne også.