-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Ling Ran, rett fra Kina
Det er ganske herlig, selv om det er litt trist, at det fremdeles finnes rariteter på seriøse bilutstillinger som den i Frankfurt. Der møtte vi for eksempel Ling Ran, Individual Automobile Designer.
Ling Ran, sto det på kortet, Individual Automobile Designer. Som bevis hadde han denne modellen, ca. 30 cm lang. Utskåret av tre fortalte hans kone og assistent, selv kunne han ikke et ord tysk eller engelsk.
Det er da man ikke har hjerte til å spørre om hvorfor.
Men forklaringen kom: Han ønsket å demonstrere sine to innovative modeller (han hadde en med en slags fastmontert tilhenger også) på IAA for å søke etter internasjonale partnere som kan bringe designet ut til folket. Det er hans dypeste ønske å samarbeide med personer som har store kunnskaper om fremtiden.
Dette har han drevet med siden 1996, forteller fruen, og en liste de dro frem fortalte at siden den gang har han designet:
- Super Bullet Racing Car
- Auto-Converting Racing Car
- Air Auto-Inlet Car
- Mini Multi-Function Off Road Vehicle
- A-Shaped Racing Car
- Assemblage Racing Car
Hva slags Racing Car dette var fikk jeg ikke spurt om (jeg tror det var en Auto-Secure System racing Car), men Beijing-baserte Ling Ran hilste med at A pure-hearted Chinese clinging young inventor who is committed to automobile design and innovation is looking forward to your kind assistance. Da var det plutselig ikke så moro å stå i luksusmatkøen hos SAAB og se nattklubb-opptrinnene borte hos Opel, mens folk sto i kø for å få preget et USA-bilskilt hos Chevrolet. Det er liksom litt forskjellige grader av entusiasme her.