-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Ling Ran, rett fra Kina
Det er ganske herlig, selv om det er litt trist, at det fremdeles finnes rariteter på seriøse bilutstillinger som den i Frankfurt. Der møtte vi for eksempel Ling Ran, Individual Automobile Designer.
Ling Ran, sto det på kortet, Individual Automobile Designer. Som bevis hadde han denne modellen, ca. 30 cm lang. Utskåret av tre fortalte hans kone og assistent, selv kunne han ikke et ord tysk eller engelsk.
Det er da man ikke har hjerte til å spørre om hvorfor.
Men forklaringen kom: Han ønsket å demonstrere sine to innovative modeller (han hadde en med en slags fastmontert tilhenger også) på IAA for å søke etter internasjonale partnere som kan bringe designet ut til folket. Det er hans dypeste ønske å samarbeide med personer som har store kunnskaper om fremtiden.
Dette har han drevet med siden 1996, forteller fruen, og en liste de dro frem fortalte at siden den gang har han designet:
- Super Bullet Racing Car
- Auto-Converting Racing Car
- Air Auto-Inlet Car
- Mini Multi-Function Off Road Vehicle
- A-Shaped Racing Car
- Assemblage Racing Car
Hva slags Racing Car dette var fikk jeg ikke spurt om (jeg tror det var en Auto-Secure System racing Car), men Beijing-baserte Ling Ran hilste med at A pure-hearted Chinese clinging young inventor who is committed to automobile design and innovation is looking forward to your kind assistance. Da var det plutselig ikke så moro å stå i luksusmatkøen hos SAAB og se nattklubb-opptrinnene borte hos Opel, mens folk sto i kø for å få preget et USA-bilskilt hos Chevrolet. Det er liksom litt forskjellige grader av entusiasme her.