-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ny Euro-Corolla,
5 karosserivarianter
Det er ikke bare Toyota Camry (som vi allerede har presentert dere for) som blir ny på Frankfurt. Denne bilfabrikken, størst i Japan, kommer også med en nye generasjon Corolla. Fire av de fem karosserivariantene er designet i Europa for det europeiske markedet.
1966 var debut-året for Corolla-familien. Siden den gang, forteller fabrikken stolt, er det solgt nesten 30 millioner Corollaer verden over. Men hva de glemmer å fortelle meg er hvilken generasjon vi nå møter. Jeg har en forsiktig mistanke om at det er Corolla Mark IX. For øvrig: masse applaus til Toyota som (i likhet med VW) tør holde på de gamle modellnavnene og ikke skifter dem hvert tiende år, slik for eksempel Ford og Opel har en tendens til.
Alle de fire fransk-designede modellene skal bygges på Toyotas fabrikk i England, Motorutvalgt ser ut til å bli, i tillegg til flere to-liters common rail dieselmaskiner, VVT-i utgaver i 1,4, 1,6 og 1,8 liters utgaver. Dessuten kommer det en bombe, den såkalte T-Sport, med 1,8 liters VVTL-motor (den har alstå ikke bare Variable Ventil Tider, men også –Løft). Sannsynligvis vil denne komme til å få en litereffekt på over 100, med andre ord oppunder 200 hk – bare for å vise at de kan. Den bilen kommer til å fly.
Generelt om de nye er selvfølgelig bedre plass og høyere utstyrsnivå enn i de gamle. Den nye plattformen gir selvfølgelig enda bedre kjøreegenskaper og større sikkerhet. Interiør-designet er mer overklasse enn konkurrentene, og bilen er – regner vi med – enda sikrere enn den gamle.
De få bildene jeg har sett forteller klart om en fortsettelse av fabrikkens Techno-stil. Jeg liker den, og det håper jeg også at kundene gjør.
PS: Du skal få flere detaljer om nye Corolla onsdag. Da slipper Toyota Norge de første offisielle bildene av bilen. Vi ville bare gi deg litt forhåndsinformasjon!