-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Rudolph er ikke rød på nesen
Dette er en bil jeg har hatt lyst til å fortelle dere om lenge, og nå bruker jeg Frankfurt-utstillingen som unnskyldning, for der sto den. Nærmere en Porsche 550 RSK fra et tidlig 50-tall, men med dagens spesifikasjoner, kommer du ikke. I hvert fall ikke for under 60.000 DM.
Sannsynligvis holder det godt med grunnutrustningen. En solid ramme og plast-karosseri montert på stålrør etter god gammeldags Touring Superleggera oppskrift, gir en lettvektoppskrift. Oppi dette her er de to setene plassert ganske langt forover, fordi en A4-motor er plassert nord-sør mellom bakhodet ditt og bakakselen. En fem-trinns kasse fra A4-modellen er føyet til. I denne formen veier det hele 810 kg, dermed burde de 130 hestene kunne holde for de fleste.
Men herrene bak Perfect-Roadster GmbH lar seg ikke stanse der. For det første tilbys det en rekke andre Audi-varianter for dem som vil ha litt flere krefter, men dersom du virkelig ønsker noe som går flatt og fort tilbys for eksempel en Subaru-sekser på over 200 hk. (Rudolph er Hot i Hekken). Ikke veier det mer, men samtidig senker du tyngdepunktet med (skulle jeg tro) godt over 15 cm. Dersom du tror at et ikke betyr noe, så bare prøv selv!
På den annen side, dersom du virkelig ønsker deg en Porsche RSK 550 følelse kan den også utstyres med en fabrikkny VW Boble motor, med et solid Okrasa-type trimmingssett. Bak denne bilen finner vi nemlig de samme som lager den mest perfekte VW Karmann Ghia replica på denne siden av Atlanterhavet, så det er klart de har kontroll på boksermotorer.
Bare så du ikke tar feil: dette er ingen kit-car. Høyverdig konstruksjonsarbeide fra bunnen av. En opphengning og styring som det lukter fullblods av, til gjengjeld går du glipp av elektriske speil og oppvarmede seter. Nøktern, nesten spartansk utstyrt – vekten er fienden – men helt klart noe som er særdeles tilfredsstillende både å eie og kjøre.
På ønskelisten min, over biler som skal bekjøres – og det er utrolig hvor mange av disse ønskene som går i oppfyllelse – står denne bilen nå på plass nr. 4.