-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Webasto med trekkplaster
Takluker og konvektorer har kanskje ikke førsteprioritet når man har adgang til pressedagene på en bilutstilling som den i Frankfurt. Men når slikt er pakket inn i en konseptbil som den hos Webasto, hjelper det. En av utstillingens beste.
Der står det en stor 4-dørs limousine, stor bakluke og mer moderne enn Opels Signum. Ikke bare er den praktfullt tegnet, den er også bygget opp slik at det er en av de proffeste konseptene på utstillingen i år.
Og ganske riktig, den er bygget av noen venner av meg, sier en beskjeden Francois de Gaillard. På visittkortet står det Leder for Forskning og Utvikling, Alternative Taksystemer. På en video som kjøres på standen er det åpenbart at han også er designeren. Og disse vennene da?
D3, selvfølgelig. En av Europas beste prototype-byggere, rett utenfor Paris, brukt i meget stor grad av Renaults konsept-tegnere, men også folk som Peter Horbury er kunde der med sine Volvo konsepter. Og altså denne.
Welcome, har Webasto døpt bilen. Og når de ønsker deg velkommen er det ikke for å vise hvor gode de er på design, men for å presentere deg for de mange nye systemene som denne modellen bærer med seg.
- Air Condition anlegg som setter igang før du ankommer, slik at du tar på deg en ferdig avkjølt bil.
- Et nytt modul-basert oppvarmingssystem som bruker både bensinbrennere og individuelle elektriske komfyrer for å sørge for optimal varme overalt.
- En insektsspoiler foran som kan felles ut, og hindrer splætt på frontruta når du nærmer deg Finnmarksvidda.
- Et transparent panoramatak, med gardin
- Pick-up muligheter der bakdøren og taket bakerst sleider slik at du får et åpent lasteplan.
- Elektrisk betjent bagasjesystem, kofferter hektes på glidere for eksempel, sykkelstativ som svinges ut.
Grunneleggeren het W. Baier og fabrikken hans lå i Stockdorf. Derfor!