-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
YES betyr åpen moro
En av kuriositetene ved forrige Frankfurt-utstilling var en nydelig liten, tett sportsvogn bygget av tre studenter fra Teknisk Høyskole i Köln. Nå er studentene uteksaminert og bilen i produksjon. YES heter den, det betyr Young Engineers Sportscar.
For to år siden var denne bilen gjemt bort i en annen etasje på IAA, men takket være gode hjelpere og ivrige komponent-leverandører hadde de tross alt fått råd til å stille der. I år var plassen mer prominent, blant Morgan og Spyker og Pininfarina, men de tre herrene var langt fra blaserte, de var like entusiastiske som før. Og nå hadde de sikret seg en gammel flyhangar med historiske røtter i Grossenhain nær Dresden. Der har de et kontor hvor de gjør utviklingsarbeid for andre bilprodusenter, der har de prøvebane på den gamle flystripen, og der har de satt i gang en forsiktig produksjon av YES.
Bilen er forsiktig revidert i forhold til prototypen, men ikke så mye at det har gått ut over noe av fullblodet. Akkurat like renskåret, akkurat like tom for luksus- og komfort-detaljer, akkurat like høyspent som for to år siden. 0 til 100 på 4,1 sekunder for eksempel, og 6,7 sekunder for å nå 200. Toppfarten ligger i nærheten av 265 km/t.
Og fremdeles får de god hjelp av glade underleverandører. Fra Rimowa kommer for eksempel et sett skreddersydde aluminiumskofferter. BBS har utviklet spesielle felger og Becker en egen radio med navigasjon.
Det hadde vært moro om de hadde fått det til.