-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
YES betyr åpen moro
En av kuriositetene ved forrige Frankfurt-utstilling var en nydelig liten, tett sportsvogn bygget av tre studenter fra Teknisk Høyskole i Köln. Nå er studentene uteksaminert og bilen i produksjon. YES heter den, det betyr Young Engineers Sportscar.
For to år siden var denne bilen gjemt bort i en annen etasje på IAA, men takket være gode hjelpere og ivrige komponent-leverandører hadde de tross alt fått råd til å stille der. I år var plassen mer prominent, blant Morgan og Spyker og Pininfarina, men de tre herrene var langt fra blaserte, de var like entusiastiske som før. Og nå hadde de sikret seg en gammel flyhangar med historiske røtter i Grossenhain nær Dresden. Der har de et kontor hvor de gjør utviklingsarbeid for andre bilprodusenter, der har de prøvebane på den gamle flystripen, og der har de satt i gang en forsiktig produksjon av YES.
Bilen er forsiktig revidert i forhold til prototypen, men ikke så mye at det har gått ut over noe av fullblodet. Akkurat like renskåret, akkurat like tom for luksus- og komfort-detaljer, akkurat like høyspent som for to år siden. 0 til 100 på 4,1 sekunder for eksempel, og 6,7 sekunder for å nå 200. Toppfarten ligger i nærheten av 265 km/t.
Og fremdeles får de god hjelp av glade underleverandører. Fra Rimowa kommer for eksempel et sett skreddersydde aluminiumskofferter. BBS har utviklet spesielle felger og Becker en egen radio med navigasjon.
Det hadde vært moro om de hadde fått det til.