-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lotus med Toyota-motor
Det har en stund vært spekulert rundt hva slags motor Lotus skal bruke i sin Elise når de lanserer den i USA halvveis ut i neste år. Nå er det klart at det er Toyota som skal levere en 1,8 liters VVTL-i motor med 190 hk.
Men for å få innpass i det meget viktige amerikanske markedet stilles det som kjent en del krav til det ene og andre. Lotus har nå valgt en Toyota-motor som drivkraft for sin inntreden over dammen. Og det er en avansert og lett motor, som skal passe perfekt til Elise: 1,8 liters, firesylindret, 16-ventilers motor med VVTL-i system, som står for "Variable Valve Timing and Lift - intelligent". Altså intelligent variabel ventil-timing og -løft.
Hittil har Elise vært å få med maksimalt 156 hk som gatebil, men den US-spesifiserte modellen kommer til å ha rundt 190 hk. Kanskje behøver den de ekstra kreftene for å opprettholde de imponerende ytelsene, hvis den må lastes med air-condition, ekstra lydisolering og mer for å tekkes kundene der borte.
I samme slengen melder Lotus at deres nye Exige, som er en Elise med fast tak, bare enda mer racing-inspirert, skal ha samme motor. Vi kan vente oss avduking av den på Geneve-utstillingen neste år.