-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Lotus med Toyota-motor
Det har en stund vært spekulert rundt hva slags motor Lotus skal bruke i sin Elise når de lanserer den i USA halvveis ut i neste år. Nå er det klart at det er Toyota som skal levere en 1,8 liters VVTL-i motor med 190 hk.
Men for å få innpass i det meget viktige amerikanske markedet stilles det som kjent en del krav til det ene og andre. Lotus har nå valgt en Toyota-motor som drivkraft for sin inntreden over dammen. Og det er en avansert og lett motor, som skal passe perfekt til Elise: 1,8 liters, firesylindret, 16-ventilers motor med VVTL-i system, som står for "Variable Valve Timing and Lift - intelligent". Altså intelligent variabel ventil-timing og -løft.
Hittil har Elise vært å få med maksimalt 156 hk som gatebil, men den US-spesifiserte modellen kommer til å ha rundt 190 hk. Kanskje behøver den de ekstra kreftene for å opprettholde de imponerende ytelsene, hvis den må lastes med air-condition, ekstra lydisolering og mer for å tekkes kundene der borte.
I samme slengen melder Lotus at deres nye Exige, som er en Elise med fast tak, bare enda mer racing-inspirert, skal ha samme motor. Vi kan vente oss avduking av den på Geneve-utstillingen neste år.