-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Mazdas andre 3er konsept
Mazda som stilte med sin MX-Sportif i Geneve kommer med enda et 3-basert konsept nå. Samtidig med at Mazda3 blir offisielt vist i Frankfurt kommer lille Kusabi til å stå ved siden av.
Oppskriften er beskrevet som en liten, lettvekts, sportsbil – dieseldrevet for sikkerhets skyld, for riktig å indikere at nå er de på plass med slike motorer også, der de har vært nesten blanke før.
Det er heller ikke sagt noe om hvem som har designet denne, men mye tyder på at den kommer fra Japan og ikke fra Europa-studioet. Navnet er også helt japansk og skal visstnok bety både kile og bane veien for noe som er nytt. Og det er vel forholdsvis nytt at man tenker gjennomført sportscoupé for noe som er såpass lite, og så attpåtil putter en diesel nedi. Men allikevel ikke mer sportsbil-tankegang enn at bakluka og bagasjerommet nesten overgår den nye E-Klasse stasjonsvognen i praktiske hjelpemidler og innretninger.
Å si noe om design på basis av slike skisser er alltid vanskelig, men det er helt klart at et stort hjul i hvert hjørne er et klart tema, de blir attpå til fremhevet av kraftige skjermbuer. Kilepreget fra A-stolpen og bakover er også ganske klart, ikke minst på grunn av bakrutas utforming.
Det kan godt være at denne blir en av de mer spennende konseptene i Frankfurt, men i motsetning til MX-Sportif venter vi foreløpig ikke å se noe tilsvarende i produksjon om et halvt år. Men man vet jo aldri....