-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mazdas andre 3er konsept
Mazda som stilte med sin MX-Sportif i Geneve kommer med enda et 3-basert konsept nå. Samtidig med at Mazda3 blir offisielt vist i Frankfurt kommer lille Kusabi til å stå ved siden av.
Oppskriften er beskrevet som en liten, lettvekts, sportsbil – dieseldrevet for sikkerhets skyld, for riktig å indikere at nå er de på plass med slike motorer også, der de har vært nesten blanke før.
Det er heller ikke sagt noe om hvem som har designet denne, men mye tyder på at den kommer fra Japan og ikke fra Europa-studioet. Navnet er også helt japansk og skal visstnok bety både kile og bane veien for noe som er nytt. Og det er vel forholdsvis nytt at man tenker gjennomført sportscoupé for noe som er såpass lite, og så attpåtil putter en diesel nedi. Men allikevel ikke mer sportsbil-tankegang enn at bakluka og bagasjerommet nesten overgår den nye E-Klasse stasjonsvognen i praktiske hjelpemidler og innretninger.
Å si noe om design på basis av slike skisser er alltid vanskelig, men det er helt klart at et stort hjul i hvert hjørne er et klart tema, de blir attpå til fremhevet av kraftige skjermbuer. Kilepreget fra A-stolpen og bakover er også ganske klart, ikke minst på grunn av bakrutas utforming.
Det kan godt være at denne blir en av de mer spennende konseptene i Frankfurt, men i motsetning til MX-Sportif venter vi foreløpig ikke å se noe tilsvarende i produksjon om et halvt år. Men man vet jo aldri....