-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Zoom-Zoom til daglig bruk
Etter å ha tilbrakt store deler av min yrkesaktive karriere i fotobransjen, er det ikke primært bil jeg forbinder med zooming. Men hos Mazda ser uttrykket ut til å fungere. I alle fall på hjemmebane.
Miljøvern er et minst like aktuelt tema i Japan som her hjemme, og Mazda skryter av en miljøvennlig bil med lavt forbruk og minimale utslipp. Likevel gjør det kompakte formatet den sporty og enkel i bruk, spesielt for daglige gjøremål som shopping og frakt av unger.
Morgenfrisk
Tohru Furusawa, en av bilens designere sier: Selv om Kusabi er en ekte sportsbil er den også en bil du kan benytte til shopping. Og se hva den har å by på! Den kan til og med gjøre de tidlige morgenturene til kontoret til en fornøyelse.!??
Nå er du sikkert spent på bilens mål. 3,800 er lengden, bredden er 1,750 og høy er den sikkert også. Akselavstanden er i alle fall 2,490mm. Korte overheng, både foran og bak, hører med til historien.
Vi synes Mazdas pressemelding beskriver utformingen av taket på en tydelig og grei måte, og velger derfor å oversette denne uten ytterligere kommentarer: Mange Mazda-designere kalte prosjektet Flattop på et tidlig stadium. Slang-navnet for 1950-tallets populære herrefrisyre i USA. Russersveis het det vel her i landet?
Jeg skal spare dere for ytterligere detaljer om åpninger og seteomgjøringsfunksjoner og heller fortelle at motoren er en 1,6-liter commom-rail diesel god for 110hk og med et dreiemoment på 240 Newtonmeter. Drivhjulene er de to som sitter fremst. Hvis du nå er fristet til å anskaffe deg en Kusabi, må vi nok skuffe med at dette er en ren konseptbil uten konkrete planer for samlebåndet.