-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Frisk luft og muskler
Det er ikke lenge siden vi kunne fortelle om Porsche Carrera 4S Cabriolet. Du var smart hvis du ikke bestilte den med en gang, for nå byr Porsche på noe enda kjappere, og like åpent. Møt 911 Turbo Cabriolet.
Men det er klart at når varianten, som i dette tilfelle, vel er det raskeste på fire hjul, i hvert fall på denne siden av Le Mans i slutten av juni, bør man jo stoppe opp og se litt på fenomenet da.
For eksempel en 3,6 liters motor som, takket være sin VarioCam avleverer hele 560 Nm mellom 2700 og 4600 omdreininger. Sammen med en seks-trinns gearkasse behøver man ikke bevege seg meget utenfor dette område – man finner mye moro der. Selv om det selvfølgelig er ekstra morsomt å tømme motoren for alle de 6000 omdreiningene med taket nede gjennom en tunnel eller på landeveien der de lydbølgereflekterende trærne står tett i tett.
Fire hjulsdrevet etter den vanlige oppskriften, der forhjulene til daglig ikke får mer enn 5 prosent av skyvet, men der inntil 40 prosent av alle kreftene kan overføres når høyere makter finner det nødvendig. Og blir det enda mer nødvendig så trer PSMen i funksjon. Det er det regneprogrammet som aktiverer både motorstyring og bremser og som stabiliserer både i lengde- og tverretning. Men du skal ha dummet deg skikkelig ut før den avdelingen kommer opp – her er det egentlig ikke mye som forstyrrer førerens arbeid så lenge han oppfører seg bra.
Prestasjonene er selvfølgelig i klassen for de avanserte. 0-100 på 4,3 sekunder, 0-160 på 9,5 eller, kanskje enda bedre, 80-120 i femte på nøyaktig 5 sekunder. Toppfarten på 305 km/t (med taket igjen) er nøyaktig den samme som coupéens, og det må bety eksakt samme luftmotstand, og siden vindstøy er en form for turbulens som ødelegger strømlinjene kan vi kanskje gå ut fra at med taket igjen er denne bilen like støysvak innvendig som den med ståltak?
Dersom du vil tilbake til åpen modus behøver du forresten ikke stoppe. Dette er en bil der taket lar seg overbevise i en eller annen retning dersom du ikke kjører fortere enn 50 km/t.
Det er sikkert mange som har ventet på en Porsche 911 Turbo Cabriolet (kanskje uten å vite det?) Det er tross alt 14 år siden sist. 930 var det interne navnet på den, to-ventilt motor, 300 hester, men en bombe den gang. Imidlertid ble den, som alle sikkert husker, bare produsert et par år, fra 1987 til 1989. Det er mye som tyder på at den nye vil leve meget lenger.