-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Seat deltar i konsept-dansen
Altea er navnet på Seats prototype som skal vises på Frankfurt-utstillingen. Her leker ikke fabrikken konseptbil eller noe annet tøv, de sier klart fra at dette er prototypen til produksjonsmodellen Altea som skal komme på markedet i 2004.
Dermed har vi en bil som ikke bare skal fortelle om en kommende produksjonsmodell, vi har en bil som forteller om Seats nye formspråk. En front med den prominente grillen og lyktegrupper som ser ut som katteøyne. En kurve langs siden som begynner å synke fra dørene og bakover og som treffer antydningene av bakskjermer. Fremtidens Seat-profil får vi vite.
Vi får også vite at denne prototypen måler 4292 x 1812 x 1552 mm og har en akselavstand på 2578 mm som er mer enn på noen av dagens personbiler derfra (se bort fra Alhambra), men er mindre enn Touran/Golf for eksempel. Chassiset er imidlertid av det slaget som kan håndteres, får vi også vite, det inneholder nemlig DSR! Sikkert bra. 150 hester fra 2 liters FSI motoren (FSI??) 6 trinns Tiptronic og 19 tommers felger.
Men spesifikasjonene blir selvfølgelig andre når produksjonsbilen står der, og det blir sannsynligvis plasstilbudet også. For her er vi inne i en 2-2 fem dørs sportscoupé (4 individuelle seter) men skal produksjons-Alteaen virkelig forsvare MSV betegnelsen trenger den akseptabel plass til i hvert fall fire.
MSV? Multi Sports Vehicle står det for, og det lærte vi allerede på Geneveutstillingen. For der dukket plutselig de første skissene til akkurat denne bilen opp. Det var det ikke mange som oppdaget, men alle dere på BilNorge har faktisk sett de første antydningene av denne nyheten for nesten et halvt år siden.
Om tre ukers tid skal dere få de siste detaljene.