-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Skoda med sitt tredje VW-konsept
Hvis jeg kan telle, og teller riktig, så er Roomster, konseptbilen Skoda skal vise i Frankfurt, deres tredje drømmebil siden Volkswagen steppet inn. Disse er betydningsfulle for hvis du er flink Skoda-designer får du jobb i rampelyset etterpå.
Dagens designsjef hos den tsjekkiske Volkswagen-filialen heter Thomas Ingelath og er også flink nok, men det er kanskje årets konseptbil som vil vise om han er flink nok til å komme videre i systemet.
Jeg kan ikke avgjøre det ut fra det bildet som er sent ut av Skodas Roomster, som deres konsept er døpt. Hvis jeg husker er dette konsept nr. 3 etter Montreux fra Geneve 2001 – som ble til Superb, og Tudor fra Geneve i fjor (som foreløpig ikke er blitt noe).
Årets blir beskrevet som et opplegg for en kompakt familiebil. Men om den er Polo-plattform kompakt eller Golf-plattform kompakt er umulig å si ut fra dette ene bildet. Det vi får høre er imidlertid at bredde og høyde, sammen med lang akselavstand og et originalt interiør vil få denne til å fremstå som en meget større bil enn den i virkeligheten er, hva angår innvendig volum.
Det eneste som imidlertid er helt åpenbart er at også Skoda jobber med en ny tryne-identitet, og at slik denne ser ut vil en produksjonsmodell også godt kunne se ut nå. Bare den detaljen vil kunne gjøre Skoda-modellene til de mest avant gardistiske i VW-familien.
Det må imidlertid være lov å antyde at Skoda-designerne (eller hvem det er) ikke er helt originale i valg av konseptbilnavn. Det er bare tre år siden, i Paris, at Peugeot hadde sin Wroomster der. En av de fire bilene i City-Toyz serien. Greit at det navnet viser mer til Wroom enn til Room, men uttalen blir den samme allikevel.