-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Skoda med sitt tredje VW-konsept
Hvis jeg kan telle, og teller riktig, så er Roomster, konseptbilen Skoda skal vise i Frankfurt, deres tredje drømmebil siden Volkswagen steppet inn. Disse er betydningsfulle for hvis du er flink Skoda-designer får du jobb i rampelyset etterpå.
Dagens designsjef hos den tsjekkiske Volkswagen-filialen heter Thomas Ingelath og er også flink nok, men det er kanskje årets konseptbil som vil vise om han er flink nok til å komme videre i systemet.
Jeg kan ikke avgjøre det ut fra det bildet som er sent ut av Skodas Roomster, som deres konsept er døpt. Hvis jeg husker er dette konsept nr. 3 etter Montreux fra Geneve 2001 – som ble til Superb, og Tudor fra Geneve i fjor (som foreløpig ikke er blitt noe).
Årets blir beskrevet som et opplegg for en kompakt familiebil. Men om den er Polo-plattform kompakt eller Golf-plattform kompakt er umulig å si ut fra dette ene bildet. Det vi får høre er imidlertid at bredde og høyde, sammen med lang akselavstand og et originalt interiør vil få denne til å fremstå som en meget større bil enn den i virkeligheten er, hva angår innvendig volum.
Det eneste som imidlertid er helt åpenbart er at også Skoda jobber med en ny tryne-identitet, og at slik denne ser ut vil en produksjonsmodell også godt kunne se ut nå. Bare den detaljen vil kunne gjøre Skoda-modellene til de mest avant gardistiske i VW-familien.
Det må imidlertid være lov å antyde at Skoda-designerne (eller hvem det er) ikke er helt originale i valg av konseptbilnavn. Det er bare tre år siden, i Paris, at Peugeot hadde sin Wroomster der. En av de fire bilene i City-Toyz serien. Greit at det navnet viser mer til Wroom enn til Room, men uttalen blir den samme allikevel.