-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Skoda med sitt tredje VW-konsept
Hvis jeg kan telle, og teller riktig, så er Roomster, konseptbilen Skoda skal vise i Frankfurt, deres tredje drømmebil siden Volkswagen steppet inn. Disse er betydningsfulle for hvis du er flink Skoda-designer får du jobb i rampelyset etterpå.
Dagens designsjef hos den tsjekkiske Volkswagen-filialen heter Thomas Ingelath og er også flink nok, men det er kanskje årets konseptbil som vil vise om han er flink nok til å komme videre i systemet.
Jeg kan ikke avgjøre det ut fra det bildet som er sent ut av Skodas Roomster, som deres konsept er døpt. Hvis jeg husker er dette konsept nr. 3 etter Montreux fra Geneve 2001 – som ble til Superb, og Tudor fra Geneve i fjor (som foreløpig ikke er blitt noe).
Årets blir beskrevet som et opplegg for en kompakt familiebil. Men om den er Polo-plattform kompakt eller Golf-plattform kompakt er umulig å si ut fra dette ene bildet. Det vi får høre er imidlertid at bredde og høyde, sammen med lang akselavstand og et originalt interiør vil få denne til å fremstå som en meget større bil enn den i virkeligheten er, hva angår innvendig volum.
Det eneste som imidlertid er helt åpenbart er at også Skoda jobber med en ny tryne-identitet, og at slik denne ser ut vil en produksjonsmodell også godt kunne se ut nå. Bare den detaljen vil kunne gjøre Skoda-modellene til de mest avant gardistiske i VW-familien.
Det må imidlertid være lov å antyde at Skoda-designerne (eller hvem det er) ikke er helt originale i valg av konseptbilnavn. Det er bare tre år siden, i Paris, at Peugeot hadde sin Wroomster der. En av de fire bilene i City-Toyz serien. Greit at det navnet viser mer til Wroom enn til Room, men uttalen blir den samme allikevel.