-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Skoda satser praktisk med Roomster
På Frankfurt-utstillingen viser Skoda sin siste konseptbil, et designstudie som viser at de har ambisjoner om å lage svært praktiske biler fremover. Roomster har mye å fare med.
Men Skoda tar steget lengre: Baksetet kan skyves hele 75 cm for/bakover. Har du det i fremre stilling har du nok bagasjeplass bak setene, samtidig som passasjerene har tilfredsstillende plass. Men skyv setene i bakre stilling, så har dine passasjerer mer plass å strekke ut på enn i luksussedaner. Og med en så stor døråpning kan man lett få inn en barnevogn, eller til og med en vaskemaskin eller et kjøleskap.
De har fjernet senterkonsollen som vanligvis går fra dashbordet, mellom forsetene. Dermed har fører og passasjer ekstra god plass til beina, og lett adgang til baksetet. En annen ting verd å merke seg er luka helt bakerst. Der er det ikke valgt todelt løsning som er i vinden nå for tiden, men en stor luke i glass som går helt ned til støtfangeren.
Det er også verd å merke seg det friske formspråket Skoda har valgt. Frontruta går sammen med siderutene foran i en elegant avrundet enhet. Mens fra B-stolpen og bakover er det store glassflater som gjelder, og gir inntrykk av at bilen er rommelig. Dette gjenspeiles på en flott måte i taket - sett ovenfra ser det ut som en pil, ved at det er to langsgående soltak som avrundes av den krummede frontruta.
Målene på en sånn konseptbil kan vi godt nevne: 4055 mm lang, 1843 mm bred, 1669 mm høy, og med en akselavstand på hele 2710 mm. Skoda stiller for øvrig i Frankfurt med fire andre 1:4-modeller av Roomster som viser fleksibiliteten: en taxi, en budbil, en pickup, og en sportskupé med avtagbart tak.
Og vi kan også ta med at da vår kollega Jon Winding-Sørensen ble spurt av P4s Midt i Trafikken tidligere denne uka hvilken bil han likte best i Frankfurt, var svaret Skoda Roomster, ikke Aston Martin eller Jaguar eller Maserati.