-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kia og Hyundai viser fremtid
De koreanske søstermerkene, Kia og Hyundai viser hver sin konseptbil i Frankfurt. Kia går for syv seter, mens Hyundai tar en mer sportslig vri.
Multi-S er betegnelsen Kia bruker på sin fremtidsbil, en 7-seters Crossover for aktive familier. Sen står for øvrig for Sporty, Spacious og Smart i bilen som er spekket med sikkerhetsutstyr som ESP, MDPS (Motor Driven Power Steering), TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), AFS (Adaptive Front light System), rund baut kollisjonsgardiner og aktive hodestøtter.
Bilen har en lengde på 4,45 meter over en akselavstand på 2,70. Bredden er 1,85m og høyden 1,65m. Den står på 19-tommers felger og dekk i dimensjon 245/45 R19 - ikke spesielt egnet for ulendt terreng.
Slik den står i Frankfurt, er Multi-S utstyrt med en 2,7-liters V6 bensinmotor. Men Kia beroliger interesserte europeere med at den også har plass til en 2,0-liters dieselmotor om den noensinne skulle finne veien til samlebåndet. Responsen den får i Frankfurt vil nok veie tungt i en slik beslutning.
Hos Kia er det også Europa-premiere for nye Magentis. Det ser ut til at de to selskapene er flinke til å jobbe sammen, for denne er basert på Hyundai Sonata som allerede er på plass i Norge. Hyundai først den ene gangen, og Kia neste gang.
Sporty Accent
Hyundai kommer med ny Accent første kvartal 2006 og gir oss tydelige signaler om hvordan denne vil se ut gjennom konseptbilen Accent SR. Messebilen har sportslig hjuloppheng, plastbiter som hjelper på aerodynamikken og 18-tommere med 225/40 R18 dekk.
Energien hentes fra en er en 2,0-liters turbomotor koblet til en femtrinns automatkasse(?!). Også Hyundai kan skryte av ESP og TPMS samt vegg-til-vegg kollisjonsputer.
Et bedre inntrykk av hvordan nye Accent vil se ut får du trolig ved å titte på Kia Rio som denne gangen ligger noen måneder foran sin Hyundai-søster i produksjon og derfor er ventet til Norge allerede i oktober.