-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
M-bombe fra AMG
Ekspertene hos AMG har tatt for seg nye M-Klasse. Resultatet heter ML 63 AMG og er den heftigste SUV i serieproduksjon.
Fra en normalt pustende 6,3-liters V8 motor henter AMG ut 510hk og et maks dreiemoment på 630 Newtonmeter. Heftige, heter egenskapene dette medfører – med akselerasjon til 100 km/t på fem blank og en potensiell toppfart som er elektronisk begrenset til 250 km/t. Hestene er i maks attakk ved 6800 omdreininger, mens dreiemomentet når sin topp ved 5.200.
Sammenlignet med forgjengeren, ML 55 AMG (som ikke var noen sinke - med 347hk og 510 Nm) er hk-antallet økt med 46 prosent og momentet med 23. En 7-trinns AMG Speedshift gearkasse med Direct Select-spaker på rattet overfører kreftene til alle fire hjulene (40-60 foran-bak). Tre forskjellige modus kan velges for å utnytte ressursene best mulig – S for Sport, C for Comfort og M for Manuell.
Aktivt understell
Sportslig AMG hjulopphengning basert på Airmatic gjør at bilen kan holde høy fart i kurver samtidig som retningsstabiliteten er god. Automatisk nivåkontroll senker bilen ved høye hastigheter for å sørge for maksimalt veigrep. God kontakt med asfalten sørger også 19-tommers AMG felger med 295/45 R19 dekk for. Bremsene er selvsagt tilpasset ML 63 AMGs agile egenskaper.
Eksteriøre detaljer avslører at dette ikke er en standard SUV fra hvemsomhelst. Du finner diskret AMG-detaljer rundt hele bilen, som egen grill, aerodynamiske hjelpemidler, skliplater i rustfritt stål, og to blankpolerte doble eksosrør.
Sporty interiør
Interiøret skiller seg ut gjennom AMG sportsseter med nappaskinn og alcantara, sportsratt i skinn med gearhendler, og pedaler i rustfritt stål med gummiinnslag. Instrumentene har røde nåler og speedometerskalaen stopper først på 320.
Aktiv og passiv sikkerhet er viktig i en bil med slike egenskaper. Standardutstyret omfatter derfor PRE-SAFE systemet, aktive nakkestøtter i forsetene, totrinns kollisjonsputer for forsetene, puter hele veien rundt. Etter sin verdenspremiere på IAA i Frankfurt, blir den å finne hos utvalgte forhandlere fra andre kvartal 2006.