-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
M-bombe fra AMG
Ekspertene hos AMG har tatt for seg nye M-Klasse. Resultatet heter ML 63 AMG og er den heftigste SUV i serieproduksjon.
Fra en normalt pustende 6,3-liters V8 motor henter AMG ut 510hk og et maks dreiemoment på 630 Newtonmeter. Heftige, heter egenskapene dette medfører – med akselerasjon til 100 km/t på fem blank og en potensiell toppfart som er elektronisk begrenset til 250 km/t. Hestene er i maks attakk ved 6800 omdreininger, mens dreiemomentet når sin topp ved 5.200.
Sammenlignet med forgjengeren, ML 55 AMG (som ikke var noen sinke - med 347hk og 510 Nm) er hk-antallet økt med 46 prosent og momentet med 23. En 7-trinns AMG Speedshift gearkasse med Direct Select-spaker på rattet overfører kreftene til alle fire hjulene (40-60 foran-bak). Tre forskjellige modus kan velges for å utnytte ressursene best mulig – S for Sport, C for Comfort og M for Manuell.
Aktivt understell
Sportslig AMG hjulopphengning basert på Airmatic gjør at bilen kan holde høy fart i kurver samtidig som retningsstabiliteten er god. Automatisk nivåkontroll senker bilen ved høye hastigheter for å sørge for maksimalt veigrep. God kontakt med asfalten sørger også 19-tommers AMG felger med 295/45 R19 dekk for. Bremsene er selvsagt tilpasset ML 63 AMGs agile egenskaper.
Eksteriøre detaljer avslører at dette ikke er en standard SUV fra hvemsomhelst. Du finner diskret AMG-detaljer rundt hele bilen, som egen grill, aerodynamiske hjelpemidler, skliplater i rustfritt stål, og to blankpolerte doble eksosrør.
Sporty interiør
Interiøret skiller seg ut gjennom AMG sportsseter med nappaskinn og alcantara, sportsratt i skinn med gearhendler, og pedaler i rustfritt stål med gummiinnslag. Instrumentene har røde nåler og speedometerskalaen stopper først på 320.
Aktiv og passiv sikkerhet er viktig i en bil med slike egenskaper. Standardutstyret omfatter derfor PRE-SAFE systemet, aktive nakkestøtter i forsetene, totrinns kollisjonsputer for forsetene, puter hele veien rundt. Etter sin verdenspremiere på IAA i Frankfurt, blir den å finne hos utvalgte forhandlere fra andre kvartal 2006.