-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny giv for Subaru
Subaru har lansert sin nye Impreza, med nytt design og mindre utslipp.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
2008-modellen av Impreza er kortere, bredere og høyere enn forgjengeren. Designmessig minner den mye om en Mazda 3, og har langt fra noe distinkt utseende.
Lettkjørt
Etter noen fattige mil på norske veier er førsteinntrykket en bil som er godt skrudd sammen, og med veiegenskaper på det jevne. Kort og greit lettkjørt og uten overraskelser av noe slag.
Det som trekker noe ned er en smule mangel på støydemping fra den toliters bokseren under panseret, samt litt lite moment på lave turtall.
Foreløpig finnes den nye Impreza utelukkende med toliters motor på 150 hestekrefter. En vettug motorisering som passer greit til bilen, men noen utpreget sportsbil er den langt fra. Bokseren leverer varene jevnt og greit, og uten store overraskelser.
1,5 kommer
I løpet av høsten og før jul vil bilen også kunne leveres med en mindre 1,5 liters motor. Ytelsene og prisene på variantene med denne motoren er ikke klare, men det antydes en pris på rundt 250.000 kroner for innstegsmodellen.
Til sammenlikning koster den rimeligste versjonen med to liter og 150 hesterkrefter akkurat under 300.000 kroner, og det er slett ikke galt sett i lys av både utstyr og ytelser.
Om et år vil bilen også bli tilgjengelig med en ny toliters diesel på rundt 150 hestekrefter. Denne vil trolig få et betydelig lavere CO2-utslipp enn dagens bensinmotor, så avgiftene blir trolig noe lavere enn dagens bensinversjon.
Riktignok er dieselversjonen noe dyrere å produsere, men summa summarum er det gode muligheter for at prisen på dieselen blir mer eller mindre på samme nivå som bensinversjonen.
600 biler
Ambisjonenen for inneværende år er å selge rundt 600 eksemplarer av den nye Imprezaen. Foreløpig bare tilgjengelig som femdørs combi og med ett motoralternativ. Flere versjoner av bilen blir trolig tilgjengelige etter hvert, men foreløpig er det ikke sagt noe konkret om hva som er i vente av andre karosserivarianter.
Det finnes to utstyrsvarianter av bilen, hvorav den mest velutstyrte har navigasjon og stort musikkanlegg samt en rekke fjernbetjeningshendler på rattet som standard utstyr.
Bilen leveres med firetrinns automatkasse for et relativt beskjedent pristillegg av 9000 kroner. I sum betyr det trolig at det store flertall av kunder vil velge bilen med automatkasse.
Selv i grunnutrustning er bilen forholdsvis velutstyrt med blant annet xenonlys som standard utstyr.
Impreza vil for inneværende år bli den mest solgte modellen for Subaru i og med at Forester fikk et kraftig prispåslag som følge av innføringen av CO2 i beregningen av registreringsavgift ved årsskiftet.
Appellerer til hyttefolket
Alt i alt fremstår Subaru Impreza som et vettugt alternativ for mennesker som ønsker en firehjulsdrevet modell med lite feil og relativt gode ytelser. Dette til tross for at bilen har begrenset bagasjeplass, og ikke føles spesielt stor innvendig.
De 300.000 kronene som basisversjonen koster gir forholdsvis mye bil for pengene, og en solid følelse av kvalitet. Tross et noe anonymt design er dette uten tvil en modell som vil finne sine trofaste tilhengere blant hyttefolket og andre som vet å verdsette fremkommelighet i kombinasjon med kjøreegenskaper og god finish.