-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kan Laguna løfte Renault?
Nye Renault Laguna lover kjøreglede – men vil den vinne kampen om kundene?
Når man nå slipper bildene av nye Renault Laguna er det ingen tvil om at man ønsker å dyrke frem bilen som en stor komfortabel langturbil. Samtidig legger man vekt på at man har jobbet for å gi bilen mer presis styring og bedre kurveegenskaper. Man lover også at komforten har blitt enda bedre.
Bredt motortilbud
Laguna kommer med motorer som vi kjenner fra før, både 130- og 175-hesters versjoner av deres toliters dCi turbodiesel. Også 1.5 liters dCi med 110 hester vil bli tilgjengelig. Dessuten vil bilen bli levert med en toliters bensinmotor med 145 hester, en motor som er utviklet i samarbeid med Nissan.
Renault satser på sikkerhet og har lagt spesiell vekt på beskyttelse ved sammenstøt fra siden. En ny generasjon av doble sidekollisjonsputer (brystkasse og bekken) har følere i fordørene og midtstolpen, og justerer oppblåsingen av kollisjonsputen ut fra sammenstøtets styrke.
Med hensyn til passiv sikkerhet skal bremsesystemet på nye Laguna være ett av markedets mest motstandsdyktige når det gjelder fading.
Skal presse ned utgiftene
Nye Laguna tar mål av seg til å være en av de beste i klassen når det gjelder drifts-, reparasjons- og vedlikeholdskostnader: En av modellene i den nye Laguna-serien er også en del av Renaults Eco2 miljøinitiativ, som omfatter kjøretøy som både er økonomisk og økologisk bærekraftig. Denne modellen vil kun slippe ut 136g CO2/km. Bilen bruker for øvrig også 35 kg resirkulert plast. For ytterligere å optimalisere drivstofforbruket er Laguna nå gjennomsnittlig 15 kg lettere enn utgående modell.
Neppe i år
Nye Laguna vises på bilutstillingen i Frankfurt i september, og skal i følge Renault være i salg i oktober. I Norge kommer den neppe i salg før i 2008. Tore Løvig i Volvo Personbiler Norge, som er inne i sitt siste år som importør av Renault, sier at dette er en introduksjon de neppe vil ha noe med å gjøre. Renault tar nemlig selv over importen av merket i Norge fra nyttår