-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Den første 08
308 blir Peugeots første modell i en ny generasjon. Den byr på et godt utvalg av motorer og utstyrsnivå.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Selv om den ikke er ulik sin forgjenger, er Peugeot 308 en helt ny modell fra den franske produsenten. I første omgang kommer den som kombikupé, men vi loves flere varianter i fremtiden. Det inkluderer blant annet erstatninger for 307 SW, stasjonsvogn og Coupé Cabriolet.
De første markeder får nykommeren i september mens vi trolig må vente til årsskiftet. Syv alternative motorer står på programmet, blant dem en miljøvennlig 90-hesters HDI-motor med et utslipp på bare 120 g/km.
Det er foreløpig uklart hvilke alternativer som blir tilgjengelige i Norge, men dette er de kombinasjoner av motor / gearkasse Peugeot kan by på:
Bensinnotorer:
*VTi – Variable valve lift and Timing and injection
HDi Dieselmotorer:
Ytelser:
Senere vil det også komme en BioFlex motor, og en HDi Hybrid variant er også på planleggingsstadiet.
5-dørsutgaven av 308 får et bagasjerom på 430 liter med seter og hattehylle intakt og hele 1398 liter når baksetene slås ned. Slik er dimensjonene på 308 sammenlignet med 307:
308 | 307 | Diff. | |
Lengde | 4.276 m | 4.202 m | +74 mm |
Bredde | 1.815 m | 1.730 m | +85 mm |
Akselavstand | 2.61 m | 2.61 m | |
Høyde | 1.498 m | 1.510 m | -12 mm |
Sporvidde foran | 1.536 m | 1.506 m | +30 mm |
Sporvidde bak | 1.531 m | 1.515 m | +16 mm |
1.6 VTi 120 | 1.6 THP 150 | 1.6 HDi 110 FAP | 2.0 HDi 136 FAP | |
0 - 100 km/t | 10.8 | 8.8 | 11.3 | 10.1 |
Max hastighet | 195 | 212 | 190 | 204 |
Snittforbruk | 0,67 | 0,71 | 0,47 | 0,55 |
Motor | Ytelse | Gear |
1.6 HDi | 90 hk | 5-trinns manuell |
1.6 HDi | 110 hk | 5-trinns manuell |
1.6 HDi | 110 hk | 6-trinns el. styrt man. |
2.0 HDi | 136 hk | 6-trinns manuell |
2.0 HDi | 136 hk | 6-trinns automat |
Motor | Ytelse | Gear |
1.4 VTi* | 95 hk | 5-trinns manuell |
1.6 VTi* | 120 hk | 5-trinns manuell |
1.6 VTi* | 120 hk | 4-trinns automat |
1.6 THP | 150 hk | 5-trinns manuell |
1.6 THP | 140 hk | 4-trinns automat |