-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lettvekter på vei
Loremo er et spennende mikrostrømlinjeprosjekt vi har møtt før. Første gang på Genève-utstillingen i fjor.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Les omtalen fra fjorårets Genéve-utstilling.
Bilen de viste var spennende. En slags oppblåst EV1, den futuristiske el-bilen til GM som summet rundt i California i mange år. Loremo var derimot, i motsetning til EV1, bygget med maksimal oppmerksomhet mot letthet.
450 kg, uten at det skulle gå ut over kollisjonssikkerheten, var en dristig utfordring. Folkene bak påstår de har oppnådd det, selv om det kanskje er i tidligste laget å slenge bilen inn i en EuroNCAP-vegg.
De sa ikke noe om forventet forbruk, men foran Frankfurt lovte de at de skulle komme hjemmefra og til utstillingen på mindre enn åtte liter diesel.
2 desiliter
De påstår de klarte det, bilen sto ennå under dekke da jeg møtte den tirsdag morgen, men jeg skal se nærmere på dette. Ikke minst fordi dette er en så underlig skapning at den automatisk faller inn under den heldigvis fremdeles ganske store bare-MÅ-kjøre gruppen.
8 liter, 400 kilometer, det blir mindre enn 0,2 liter på mila det.
Vi blir lovet en serieklar bil på IAA i 2009 og i 2010 skal den være i salg. Man snakker videre om 8-10.000 biler i året, og det påstås at allerede nå har 45.000 potensielle kunder vist sin interesse.
Det er da jeg begynner å lure på om det med åtte liter kan være sant allikevel.