Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of TenFoto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Foto: Jon Winding-Sørensen
Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

Brabus 900 One of Ten
Brabus 900 One of Ten

G-Klasse med Ferrari-verdier

Brabus står for torden og lyn, og skuffet heller ikke i Frankfurt. G-Klasse som går til 100 på under fire sekunder og som topper ut på 270. Prisen er også på topp.

Publisert Sist oppdatert

Verdens raskeste 12-sylindrede off-roader kaller de den, den ny Brabus 900 i spesialversjon «One Of Ten».

Nå er kanskje ikke konkurransen så stor i klassen for 12-sylindrede off-roadere, kanskje skulle de har funnet på noe mer spektakulært? Satt en rekord i lengdehopp over sanddyner for eksempel. Eller gjort en eller annen slalåmbakke på rekordtid.

Verdens raskeste 12-sylindrede off-roader låter litt som verdens sterkeste 73,5-åring med underbitt og naturlig rødt hår.

Men det vi har her er fullstendig skamløst og festlig. 2,5 liter per mil i bytrafikk og ikke uventet i utslippsklasse G med 414 gram CO2 per kilometer. Kanskje DET kunne vært brukt som USP.

Det er jo ikke bare i motoravdelingen det har skjedd ting, men der er det blant annet åpnet for enda bedre pust slik at det hele ender på 900 hester og 1500 Nm, som imidlertid er nedstyrt, elektronisk, til 1200.

Sporvidden er breddet, men ikke bare den. Her finner man også Widestar-karosseriet til Brabus som øker bredden med 12 cm, men som først og fremst gir bedre plass for de smidde 23 tommers hjulene.

Som forresten er opphengt i et trick-system med Ride Control og en setup de har utviklet sammen med Bilstein. Det er vel heller ikke noen overraskelse at bremsene er forholdsvis potente.

Man ser jo tydelig utenpå at dette er noe spesielt, panseret alene gir jo alle nødvendige signaler, men det er på innsiden at det eksklusive virkelig tyter frem overalt.

Spesialsydde, individuelle seter og et hel-skinn interiør – dette er noe Brabus kan. Og listen over ekstrautstyr er så lang at den siste av de ti eksemplarene som skal bygges er vel solgt før du er ferdig med å lese den.

660.000 euro skulle de ha for en av de ti.

Powered by Labrador CMS