-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Bruktbilselger
Albjerk Bil Drammen AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Salgskonsulent næring
Kverneland Bil Bergen
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Merkeansvarlig/Selger
Mobile Follo AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Administrerende direktør
Jæger Automobil AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Her kommer T-Roc
Volkswagen lanserer sin hittil minste SUV. Den kan godt bli størst av SUV-ene når det kommer til salgsvolum.
Kompakte SUV-er blant segmentene som vokser raskest, og fra et utvalg på en håndfull modeller for fem år siden, er dette i dag en klasse alle de store produsentene ønsker å være representert i. Selvsagt også Volkswagen.
Konsernet har allerede to modeller i dette segmentet, gjennom Audi Q2 og Seat Arona. Sistnevnte har mye til felles med T-Roc som allerede er i produksjon ved Volkswagens anlegg i Palmela i Portugal.
Bilen er bygget på MQB-plattformen som i dag danner grunnlag for de fleste modeller fra konsernet. Den er 4,2 meter lang, 1,82 meter bred og 1,57 meter høy. Dermed befinner den seg omtrent på nivå med for eksempel Mazda CX-3 og Renault Captur.
En akselavstand på rause 2,6 meter danner grunnlag for et romslig interiør og et bagasjerom på 445 liter med alle seter i funksjon, som vokser til 1290 liter når baksetene legges ned.
Foreløpig er det sparsomt med tekniske data så vi kjenner ikke bakkeklaringen, men bildene indikerer at T-Roc er mer egnet for asfalt enn for terreng. Det inntrykket suppleres ved at den i utgangspunktet er forhjulsdrevet, men at den også kan leveres med firehjulsdrift.
De første bilene vil komme til Norge rundt årsskiftet, men Harald A. Møller åpner for forhåndsbestilling allerede i slutten av september. Da vil også de norske prisene være klare.
For- og firehjulsdrift
I startfasen leveres T-Roc med tre alternative drivlinjer. Innstegsmodellen har en 1,0-liters TSI-motor som yter 115 hestekrefter i kombinasjon med sekstrinns manuell girkasse og forhjulsdrift.
De som ønsker firehjulsdrift kan i første omgang velge mellom en 2,0 TSI bensinmotor med 190 hestekrefter og en 2,0 TDI dieselmotor som yter 150 hestekrefter. Begge disse modellene leveres med syvtrinns DSG automatgir.
I løpet av første halvår 2018 vil T-Roc også være tilgjengelig med en 1,5-liters TSI-motor med syvtrinns DSG og forhjulsdrift, samt en 2,0 TDI-motor med 190 hestekrefter og firehjulsdrift.
Neste sommer utvides programmet ytterligere med en 1,5 TSI-motor som yter 150 hestekrefter i kombinasjon med både 4MOTION firehjulsdrift og syvtrinns DSG.
– I Norge forventes det at de fleste kundene vil velge modellene med firehjulsdrift og DSG automatgir. Vi har forventninger om at T-Roc vil bli like populær som storebroren Tiguan har vært i mange år, sier Kai Robert Solheim, direktør for Volkswagen.
– Vi vet at dette er et segment som stadig vokser i Norge, og med T-Roc har vi en modell som bør treffe markedet godt på de aller fleste punkter, sier Solheim.
Kollega Jon Winding-Sørensen er til stede ved lanseringen som foregår ved Como-sjøen, og han vil komme med en fyldig rapport når han er tilbake i Norge.