-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Torden-SUV
Nå har vi sett nærmere på den nyeste versjonen til Thunder Power. En moderne el-SUV som overbeviser.
På IAA for to år siden var vi lett overveldet måpende over innsatsen til Wellen Sham og hans folk. De skulle bygge bil, og de skulle bygge fabrikk, og de skulle ta rotta på det meste.
Og de gjorde det med stil, for med på laget hadde de fått Zagato med designer-favoritt Stephane Schwartz i spissen.
På disse par årene har Sham fått til masse. I hvert fall hvis vi skal tro meldingene derfra.
Han er i ferd med å bygge fabrikk i Kina. Han har gjort en rammeavtale om fabrikk i Spania. Og han har et egen design- og konstruksjonskontor nær Milano.
Og – som en av bilene på standen viste – de første er registrert og er ute på landeveistesting.
Og en naken plattform som sto der viste hvor langt de er kommet og i hvor stor grad de bruker moderne materialer og konstruksjonsmetoder, og de er til og med ganske smarte når det gjelder å konstruere opphengning. Man sparer mye plass på å slippe det øvre festet til doble triangelarmer.
Men det sto en annen bil der også. En ganske mektig SUV med kontra-åpnende dører og uten midtstolpe. Slett ikke ekstrem, det er åpenbart at dette vil bli Type To, når de første 488 av type 488 er produsert og solgt.
Hvorfor det navnet?
Fordi 4WD, torque-vectoring drevet drives av en elmotor på 488 kW, selvfølgelig.
Så nå ser timeplanen slik ut: Limited Edition-versjonen: tidlig 2019. Sedan: like etterpå. SUV: fra 2020.
Jeg tør ikke vedde imot.