-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Great Wall Motors
Denne kan komme til Norge neste år
I januar ble det klart at Bilia har inngått importavtale med en av Kinas største produsenter – Great Wall Motors. Deres første modell skal snart i salg, og det ser ut som de har mer å glede seg til neste år.
Ora Funky Cat blir første modell ut fra Great Wall Motors (GWM) på det norske markedet, men selv om bilen har et kuriøst navn er det et dønn seriøst prosjekt som har oppnådd topp resultat i kollisjonstest hos EuroNCAP.
Funky Cat er en kompakt kombikupe som med riktig pris kan bli interessant på det norske markedet hvor en naturlig konkurrent vil være MG4.
Bilen har en batteripakke på 48 kWt og oppgitt rekkevidde på 310 kilometer basert på WLTP-syklusen. Den selges allerede i flere europeiske markeder, deriblant Storbritannia hvor den er priset fra cirka 30.000 pund.
Nå har GWM presentert en ny modell som blir merkets andre i det britiske markedet – en kompakt sedan som foreløpig er uten navn. Den skal i salg fra første kvartal 2024.
Foreløpig er det sparsomt med mål og tekniske data, men produsenten sier den skal komme med både to- og firehjulsdrift. Sistnevnte får en effekt på rundt 400 hestekrefter og maks dreiemoment på 680 newtonmeter – tilstrekkelig for en null til hundre-aks på 4,4 sekunder.
Det antydes en WLTP-rekkevidde på over 300 miles (482,8 km).
GWM omtaler designet som retro-futuristisk. Hos meg går tankene til en tysk sportsbilprodusent når jeg ser fronten mens hekken sender signaler om britisk luksus. Interiøret ser moderne ut, men jeg føler behov for å kjenne på plasten før jeg gjør med opp tanker om kvaliteten.
I UK åpnes det allerede i dag for reservasjon av den nye modellen.