-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS

Great Wall Motors
Denne kan komme til Norge neste år
I januar ble det klart at Bilia har inngått importavtale med en av Kinas største produsenter – Great Wall Motors. Deres første modell skal snart i salg, og det ser ut som de har mer å glede seg til neste år.
Ora Funky Cat blir første modell ut fra Great Wall Motors (GWM) på det norske markedet, men selv om bilen har et kuriøst navn er det et dønn seriøst prosjekt som har oppnådd topp resultat i kollisjonstest hos EuroNCAP.
Funky Cat er en kompakt kombikupe som med riktig pris kan bli interessant på det norske markedet hvor en naturlig konkurrent vil være MG4.
Bilen har en batteripakke på 48 kWt og oppgitt rekkevidde på 310 kilometer basert på WLTP-syklusen. Den selges allerede i flere europeiske markeder, deriblant Storbritannia hvor den er priset fra cirka 30.000 pund.
Nå har GWM presentert en ny modell som blir merkets andre i det britiske markedet – en kompakt sedan som foreløpig er uten navn. Den skal i salg fra første kvartal 2024.
Foreløpig er det sparsomt med mål og tekniske data, men produsenten sier den skal komme med både to- og firehjulsdrift. Sistnevnte får en effekt på rundt 400 hestekrefter og maks dreiemoment på 680 newtonmeter – tilstrekkelig for en null til hundre-aks på 4,4 sekunder.
Det antydes en WLTP-rekkevidde på over 300 miles (482,8 km).
GWM omtaler designet som retro-futuristisk. Hos meg går tankene til en tysk sportsbilprodusent når jeg ser fronten mens hekken sender signaler om britisk luksus. Interiøret ser moderne ut, men jeg føler behov for å kjenne på plasten før jeg gjør med opp tanker om kvaliteten.
I UK åpnes det allerede i dag for reservasjon av den nye modellen.