-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS

Nye merker på løpende bånd
Galaxy: Geelys elektriske superstjerne-familie
En ny uke – et nytt bilmerke fra Geely. Radar var vel det ferskeste, inntil den 23. februar da stjernehimmelen fikk en ny galakse: Galaxy. Jeg er spent på å se hvilket stjernebilde denne danner når alle stjernene der en gang er på plass.
Hele lanseringen skjedde ganske uventet. Det har vært lite snakk om dette nye merket, og dessuten var det uventet at det fremdeles legges stor vekt på hybrid-modeller.
Av de syv modellene de har lovet oss i løpet av to år, skal fire være plug-in hybrider, resten batterielektriske. De første skal allerede være på plass i nye forretninger i Kina i løpet av neste kvartal.
Strømmer på
Bilene som ble vist var den som kommer først: L7. En plug-in som er klar før sommeren. En litt mindre, også den en pih, L6 er klar til høsten. Den første batterielektriske blir E8 som ikke kommer på banen før ved årsskiftet.
Hvordan den ser ut aner vi ikke, men det var mange som spekulerte på om konseptbilen Galaxy Light, som også ble vist – midtstolpeløs, Taycan-profil, men med ganske dramatisk dørstell og hi-tech interiør – indikerer elbil-linjen.
Om de ikke viste alle syv bilene, så viste de i hvert fall et større utvalg tekniske innovasjoner som med tiden også skal brukes i hele gruppen.
Genialt navn
Ikke den hybride drivlinjen, kanskje, men jeg tar med den også for den hadde et helt genialt navn: NordThor. At ikke Volvo kom på den til sine hybrider.
De sier at L7 skal kunne klare 1370 kilometer på en tank – det påstås at i virkelig trafikk bruker den 0,523 l/mil.
Oppsiktsvekkende data for motoren også: termisk effektivitet på 44,26 prosent. Da er vi egentlig langt inne i dieselland.
De viste de forskjellige arkitekturene også. E-CMA for eksempel, som skal brukes av Galaxys batteribil og som allerede understøtter flere av de nyeste Geely-produktene.
Batteriovervåking
Og de viste Aegis – et sikkerhets- og overvåkingssystem som hindrer at batteriene smeller i kollisjoner, og som skal hindre termisk runaway – at batteriet nærmest selvantenner ved at det genererer mer varme enn det blir kvitt.
Overvåkingsdelen av systemet skal gi batteriet 20 prosent lengre levetid.
Og så skal Galaxy bli gatas smarteste ved hjelp av det nye N-Operativ systemet der en Qualcomm Snapdragon 8155 danner ryggraden og hvor vi snakker computing i skyen. Navigasjonen skal gå på cm-nøyaktighet bl.a. ved hjelp av de 72 satellittene Geely har hengende der oppe innen 2025.
Om Galaxy blir et selvstendig merke, som Volvo eller Lotus, aner jeg ikke.
Det var heller ikke et ord om salg på andre markeder. I så fall må vel navnet bli et annet – Ford har nok fremdeles registrert Galaxy som sitt.