-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nytt merke
Geely starter levering av Radarer
Radar er det nye – du gjettet det? – livsstil-merket til Geely. Denne gang betyr livsstil åpenbart friluftsliv, for teksten da merket debuterte i juli i fjor var: Kinas første elektriske outdoors-livsstil kjøretøy.
Den gang fortalte de at den første bilen derfra ville bli en pickup, og i dag er slagordet endret til: Den første masseproduserte elektriske pickupen bygd i Kina.
Hvor enig er Maxus i det?
Radar er uansett et helt selvstendig merke under Geely-paraplyen med eget produksjonsanlegg og en stor, selvstendig, R&D avdeling. De har satt på en rutinert kriger for å kick-starte prosjektet. Ling Shi Quan er en Geely Auto-veteran og hadde blant annet ansvaret for å få Lynk & Co på banen.
Livsstil og bærekraft
– Men dette er noe helt nytt, sier han. – Camping og andre friluftsaktiviteter sentrert rundt en pickup vil bli en ny erfaring for mange kinesere.
For å gjøre overgangen myk har han også etablert en annen merkevare, Radar Weekends, som samarbeider med blant annet Nature Hike som utvikler et stort utvalg campingutstyr spesielt for den nye bilen, og med National Geographic China for blant annet å jobbe med et helt spesielt program som går på ikke å etterlate spor når man har vært ute i grønsken.
I midten av februar ble de første bilene overlevert sine eiere ved en camping-event i Shenzhen. Resten av februar fortsetter de med slike arrangementer, men så skal distribusjonen skje litt mer konvensjonelt gjennom de 52 butikkene og 24 opplevelsessentra som foreløpig er etablert i Kina.
SEA i bunnen
Bilen er bygget på Geelys nyeste SEA arkitektur, den har tre batteri-muligheter (400/550/630 km rekkevidde) og drives av en 200 kW motor gjennom bakhjulene. Alle modellene har V2L muligheter med 220 V til eksterne dingser.
Med tiden kommer både SUV-er og ATV-er lover Ling, og han sier også at de er klare til å eksportere senere i år.