-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lekker åpenbaring
Genesis forsetter langs X-veien
Dermed har vi fått den tredje X-en i en ganske ambisiøs trio. Det hele signert Hyundais overklasselinje: Genesis.
Du ville kanskje tro at det ikke var mulig å tråkke veldig feil hvis du skulle designe noe åpent på en enorm akselavstand.
Men det er nettopp når du skal opp i store mål og store flater du virkelig kan bevise at du har disiplin (eller ikke). Det er veldig lett i slik tilfeller enten å gjøre det hele ganske kjedelig, eller å gjøre det altfor urolig fordi du er redd for å gjøre det altfor kjedelig.
Såpestykke
Her har designeren vært ganske smart, spesielt når det gjelder profilen. Ved første øyekast ser det ut som et bare så vidt brukt såpestykke. Men så ser du nærmere etter, og det første du legger merke til ved andre gangs titt er en myyyyk kurve som starter foran på panseret, vrir seg over forhjulene, skrår forsiktig nedover på døren og toner ut over og bak bakhjulet.
Når du har komme så langt går du tilbake for å forsikre deg om at det virkelig også er en ganske, men kanskje ikke fullt så myyk kurve over forhjulene, og jommen har du ikke noe der bak også, som nesten markerer en bakskjerm.
Fronten er jeg ikke like komfortabel med – eller hva det heter.
Muggen
Du har den store kjeften nederst, luftinntaket, med munnvikene surt nedover. Samtidig har du de to markerte, ytterste, delene av barten som også trekker nedover.
Riktig muggen så langt.
Så har du den brede V-en da, med linjer som for det første er rette der de andre linjene krummer og for det andre skaper den en geometrisk form som ikke stemmer med resten av uttrykket.
Jeg lurer på om ikke noen skikkelige lykter kunne bryte opp litt der foran – jeg mener ikke gamle, runde lys, men noen med litt større flater enn disse snorrette LED-linealene.
Det er litt synd at Genesis ikke forteller hvem som står bak de forskjellige konseptbilene deres. Den eneste det snakkes om er Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer.