-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Genesis sikter høyt med sin første elbil
Mens søsknene Hyundai og Kia konsentrerer seg om volumsjiktet, retter Genesis skytset mot de høyere sfærer når de presenterer sin første elbil.
Genesis utvider stadig sitt territorium, og nå står Kina for tur. Det markerer de ved å presentere vakre Genesis X – konseptbilen vi omtalt for et par dager siden.
Men de har også med seg en elektrisk utgave av luksuslimousinen G80 som gjør sin verdensdebut i Shanghai. Her snakker vi stor sedan som gjerne utfordrer tysk premium.
Siden elbilen deler det meste med fossildrevne G80 må vi regne med at det også gjelder plattformen som i utgangspunktet er bygget for bakhjulsdrift.
Dermed skiller den seg fra de nylig lanserte modellene fra Kia og Hyundai som bygges på den nyutviklede helelektriske plattformen, men flere av egenskapene fra denne kjenner vi likevel igjen.
Siden Kina fortsatt benytter sin egen NEDC-syklus oppgir Genesis en rekkevidde på over 500 kilometer basert på denne, men legger til at den ifølge koreansk syklus oppnår 427 km.
Men du trenger ikke stoppe altfor lenge for å toppe batteriene – med ekspresslader på 350 kW går du fra 10 til 80 prosent i løpet 22 minutter.
Og da skjønner du at bilen har 800 volts arkitektur, og hos Hyundai-familien betyr det at den også er kompatibel med 400 V system uten behov for adapter.
Electrified G80 har firehjulsdrift gjennom en motor på hver aksel. Samlet effekt er 272 kW (370 hk) og maks dreiemoment 700 Newtonmeter som skal få deg til hundre på rundt fem sekunder.
Enn så lenge må du nøye deg med å se bilder av bilen, for det er foreløpig ingen informasjon om forestående Europa-debut.